بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی به بطن جامعه است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد در دیدار مدیر حوزه هنری استان به مناسبت آغاز هفته هنر اسلامی اظهار کرد: هنرمندان با بهره گیری از توان فکری و تصویر سازی می توانند با نگاه متفاوت به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی بپردازند و جلوه های ایثارگری را با زبان هنر به تصویر بکشند.

وی افزود: می توان از زاویه و زبانی نو و از دریچه هنر نمایش به بیان برخی مشکلات در راستای فرهنگ سازی و تبیین آموزه های اخلاقی پرداخت.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر بهره‌مندی از هنر و ظرافت آن برای نهادینه کردن موضوع عفاف و حجاب در بین نسل جوان افزود: با روش های خاص و لطافت هنر این موضوع دنبال شود تا بتوانیم پاسخگوی شبهات و سوالات جوانان و نسل جدید با زبان هنر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نسل جدید را با استدلال های منطقی و ارائه برنامه هنری در جهت اسطوره سازی حرکت دهیم و در این راه وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حوزه هنری و آموزش و پرورش سنگین تر است.

حسین نژاد با بیان اینکه کارنامه انقلاب اسلامی درخشان است، ادامه داد: شرایط امروز کشور با پیش از پیروزی انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف اتفاق افتاده که هنرمندان باید در جهت تبیین آنها در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

وی اظهار کرد: شهید سید «مرتضی آوینی »مظهر هنر انقلابی بود و باید تفکر و منش فکری این شهید بزرگوار الگوسازی شود.

پس از شهادت مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.