اراک - ایرنا - رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: سه‌هزار همیار طبیعت سال گذشته در راستای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی و ملی در این استان جذب شد.

«مریم غفوری‌فرد » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با جذب این افراد، تعداد همیاران طبیعت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی برای حفظ و حراست از اراضی طبیعی به پنج‌هزار نفر رسید.

وی بیان کرد: همیاران طبیعت در سه سطح همیار طبیعت مروج، همیار طبیعت مروج دانش‌آموزی و همیار طبیعت محافظ، گروه‌بندی می‌شوند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار کرد: جذب و آموزش همیاران طبیعت با هدف تقویت سطح دانش و بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان و ترویج فرهنگ حفاظت از اراضی طبیعی در جامعه انجام می‌شود.

غفوری‌فرد گفت: مردم و دوستاران طبیعت می‌توانند از طریق سامانه hamyartabiat.frw.ir برای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی به عنوان همیار طبیعت ثبت‌نام کنند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.