شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره آغاز روند توزیع مرغ منجمد در استان گفت: مرغ منجمد در ۶۰۰ فروشگاه متصل به سامانه رهتاب عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدکاظم منزوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران استان افزود: مرغ گرم توزیع شده در استان کمتر از تقاضاست، از همین‌رو برای تنظیم بازار این کالا، علاوه‌بر توزیع مرغ منجمد در سطح بازار، واردات مرغ از استان‌های همجوار و شمالی کشور به استان نیز آزاد شده است.

وی ادامه داد: جوجه‌ریزی خوبی در فروردین انجام گرفته است و عرضه و تقاضای مرغ در بازار استان تا ۲۰ روز آینده تنظیم و مشکل کمبود گوشت مرغ برطرف می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در حال حاضر روزانه ۷۰ تن گوشت مرغ به صورت گرم و منجمد در استان توزیع می‌شود.

حسین برزگر افزود: راهکار استان برای رفع مشکل کمبود گوشت مرغ، عرضه مرغ منجمد است بدین ترتیب که هر ۶۰۰ فروشگاه مرغ‌فروشی که به سامانه رهتاب متصل است می‌تواند گوشت منجمد را توزیع کند.

به گزارش ایرنا، از واحدهای مرغداری استان سالانه بیش از ۲۷ هزار تن مرغ گوشتی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

نیاز مردم چهارمحال و بختیاری به مرغ گرم روزانه ۶۰ تا ۸۰ تن است و سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار تن گوشت مرغ در این استان تولید می‌شود و متناسب با آن ۶۰ هزار تن نهاده نهاده به مرغداری‌ها اختصاص پیدا می‌کند.