یاسوج-ایرنا- معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: مدیران مدارس موظفند از ۲۷ فروردین از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی،سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان را ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، "ایمان سبحان نژاد" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ثبت و سفارش کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از ۲۷ فروردین ماه آغاز و تا ۲۶ خردادماه ادامه دارد.

سبحانی نژاد افزود: مدیران مدارس موظفند در بازه زمانی مشخص با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (سامانه سیدا)، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز به کافی نت‌ها پرهیز نمایند.

وی با اشاره به درج قیمت کتاب های درسی بر جلد آنها، تاکید کرد: هر گونه اخذ وجه اضافی برای کتاب های درسی دانش آموزان ممنوع و تخلف محسوب می شود و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش وپرورش یادآور شد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از طریق سامانه ثبت سفارش و توزیع کتب درسی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com انجام می‌شود.

سبحانی نژاد توزیع کتاب‌ها را از ۱۵شهریور اعلام کرد و تصریح کرد:تمامی عوامل ثبت و توزیع استان، منطقه و مدرسه می‌بایست مواد آموزشی را مطابق با تقویم زمانی اعلامی و اطلاعات مندرج در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی انجام دهند.