پیشوا - ایرنا - همزمان با شب شهادت نخستین اختر آسمان امامت و ولایت، حضرت علی (ع) و دومین شب از لیالی قدر، مردم شهرستان مقدس پیشوا، مدفن امامزاده جعفربن موسی الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان، دست به آسمان برده و ندای "اَلغَوث اَلغَوث خَلِصنا مِنَ النّارِ یارَب" سر دادند.

به گزارش ایرنا، همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، شب شهادت مولای متقیان حضرت امام علی (ع) که بنا بر روایات، دومین شب از لیالی قدر است، هزاران نفر از مردم خداجو و روزه دار با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفربن موسی الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان حضور یافته و شب زنده داری کردند.

هزاران نفر از زائران و مجاوران این امامزاده جلیل‌القدر، پس از افطار در این مکان مقدس حضور یافته و تا بامداد چهارشنبه به دعا، نیایش، قرائت قران و زمزمه با معبود خود پرداخته و در شب قدر، از خداوند متعال بهترین تقدیر را برای مردم ایران خواستار شدند. در این مراسم معنوی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ذکر مصیبت خاندان نبوت پرداخته و در رثای مولای متقیان حضرت علی(ع) نوحه سرودند و عاشقان آن حضرت به یاد مصائب اهل بیت به سر و سینه زدند و مرثیه سرایی کردند.

شب‌زنده داران، سپس دعای جوشن کبیر را قرائت کرده و با به زبان آوردن هزار صفت از صفات خداوند متعال، ندای "اَلغَوث اَلغَوث خَلِصنا مِنَ النّارِ یارَب" سر داده و از حضرت احدیت خواستند تا قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.

عزاداران حضرت علی(ع) سپس قرآن به سر گرفته و با واسطه قراردادن ۱۴ معصوم، ندای " بِکَ یا الله" سرداده و دست تزرع به سمت خداوند بلند کرده و ملتماسانه از ایزد منان خواستار بهترین تقدیر در سال پیش رو تا ماه رمضان دیگر شدند.

حضور جوانان و نوجوانان با ایمان در کنار مسن‌ترها صحنه‌های بی نظیری از عشق به خاندان عصمت و طهارت و خداوند متعال را به وجود آورده بود و با وجود پاکی کودکان، آنان نیز همچون پدران و مادران خود دست به آسمان برده و خواسته‌های خود را با چشمان اشکبار از خالق یکتا خواستار شدند.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.