پیشوا در سالروز شهادت امام اول شیعیان جهان سیاه پوش شد
عکس آرشیوی است

پیشوا- ایرنا- همزمان با بیست و یکم ماه مبارک رمضان، سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) شهرستان پیشوا غرق در عزا و ماتم امیرالمؤمنین سیاه پوش شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان مقدس پیشوا، مدفن امامزاده جعفربن‌موسی‌الکاظم(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شعیان جهان که از شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، خود را برای برپایی مراسم سالگرد شهادت امام علی(ع) آماده کرده بودند، با سیاه پوش کردن سردر منازل، مغازه‌ها و حرم مطهر این امامزاده جلیل‌القدر، پذیرای هزاران نفر از زائران و مجاوران شدند.

بازار سنتی شهرستان پیشوا از دو روز گذشته به طور کامل تعطیل شده و به احترام شهادت مولای متقیان و شب‌های قدر، این مکان تاریخی سیاه‌پوش شده است.

در شب‌های قدر گذشته هزاران نفر از زائران حرم امامزاده جعفر خود را از مناطق مختلف جنوب‌شرق تهران به این مکان مقدس رساندند تا ضمن احیاء مراسم شب قدر، در مراسم عزاداری حضرت علی(ع) شرکت نمایند.

از عصر امروز شنبه، هیأت‌های عزاداری در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیر زنی خود را به صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) رساندند تا این مصیب عظما را محضر حضرت ولی عصر(عج) تسلیت عرض کرده و برای ایشان در تحمل این مصیب صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال خواستار باشند.

از شب گذشته هزاران پرس غذای گرم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته امداد در قالب طرح افطارمهدوی بین نیازمندان توزیع شد تا در شب شهادت مولای متقیان، ایتام و نیازمندان از خوان بیکران اهل بیت عصمت و طهارت برخوردار شوند.

بسیاری از خیرّین نیز نذورات خود را در قالب غذای گرم و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع کردند.
قرار است که امشب در مراسمی، تابوت نمادین پیکر حضرت علی (ع) در مناطق مختلف شهرستان تشییع شود و در شام غریبان شهادت امام اول شیعیان؛ عاشقان خاندان  عصمت و طهارت به  عزاداری بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha