یزد- ایرنا- امام جمعه مهریز یزد گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال به دلیل تحولات منطقه نسبت به گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است و تبلور عینی همبستگی مسلمین علیه کفر جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی شامگاه پنجشنبه در آیین وداع مردم با پیکر یک شهید گمنام در مسجد جامع باغ بهار مهریز افزود: همه مردم و مسئولان باید راهپیمایی امسال را بسیار با اهمیت بدانند.

وی به تحولات جهانی و منطقه‌ای به خصوص افزایش جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: حضور مردم و امت اسلام در راهپیمایی قدس موجب شکست اهداف اسرائیل غاصب است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز بیان کرد: بی توجهی به مسایل جهان اسلام و محرومان عالم موجب گستاخی بیشتر محور شرارت غربی و صهونیستی است و باید همه با حضور در میدان و راهپیمایی انزجار خود را از دشمنان مسلمین نشان دهند.

محی‌الدینی با بیان اینکه چشم مردم فلسطین به راهپیمایی روز جهانی قدس و حضور مردم دوخته شده گفت: همه باید با احساس تکلیف امسال حماسه‌ای دیگر در روز قدس خلق کنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس باید ابعاد این موضوع مهم جهان اسلام در فضای مجازی و رسانه‌ها برای مردم و جوانان تبیین شود.

همچنین در این مراسم که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و همراهی مسئولان برگزار شد حجت‌الاسلام محمد مهدی معماریان از اساتید حوزه و دانشگاه در خصوص مقام شهید و شهادت مطالبی بیان کرد.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) در خصوص فضایل و مناقب این امام همام مطالبی بیان و از مردم و جوانان حرکت در مسیر ائمه اطهار (ع) را خواستار شد.

همچنین در این مراسم تعدادی از مداحان و ذاکران اهل بیت عصت و طهارت (ع) در رثای شهدای دشت کربلا و همچنین شهادت حضرت علی (ع) مداحی و عزاداری کردند.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و این منطقه ۳۱۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.