۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴
کد خبر: 85082396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: ایستادگی مردم فلسطین، ثمره فتوای تاریخی امام (ره) است

یزد _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: امروز صهیونیست‌ها از موشک‌ها و سلاح‌های مردم فلسطین‌ و فریادهای الله اکبر آنها می‌هراسند که این ثمره فتوای تاریخی و فرمان حضرت امام خمینی(ره) و ایستادگی ملت‌های مختلف به ویژه ملت ایران در حمایت از این کشور مظلوم است.

به گزارش ایرنا آیت الله "محمدرضا ناصری" در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به نامگذاری روز قدس از سوی امام راحل گفت: از زمانی که ملت ایران در راهپیمایی های روز قدس شرکت و مردم فلسطین را یاری کردند، این کشور رونق پیدا کرد و جوانان آنها خدایی شدند و با هدایت های امام راحل و رهبری در برابر اسرائیل ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: پیش از آن رژیم جنایتکار صهیونیستی هر اقدامی که می‌خواست انجام می‌داد، خانه‌های آنها را خراب و اموالشان را غصب می‌کرد، زنان و کودکانشان را میکشت و هیچ کس نمی‌توانست حرفی بزند ولی الان شرایط به صورت کامل تغییر کرده و عزت و اقتدار به فلسطین و جبهه مقاومت رسیده است.

امام جمعه یزد ادامه داد: در طول سال‌هایی که راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار می‌شود هر جنگی که شروع می‌شود شکست مفتضحانه‌ای برای اسرائیل به دنبال دارد اما در گذشته‌های دور هیچ جنگی نبود که پیروزی برای فلسطینی ها داشته باشد.

وی گفت: هر بار که شماها در راهپیمایی شرکت می کنید، موجب مستقل شدن پیش از بیش فلسطینی‌ها و عقب نشینی اسرائیلی‌ها می شود.

ناصری در ادامه گفت: ماه رمضان، ماه محبت و ارتباط با خداست، باید از فیوضات و شئونات این ماه بهره گرفت؛ نماز جمعه پایگاه بزرگ اسلام است، دشمنان چشمشان به این نماز دوخته شده است .

ناصری تصریح کرد: کسانی که در نماز جمعه برای رضای خدا شرکت می کنند پاک و خالص می شوند بنابراین از نماز جمعه و نمازهای جماعت غفلت نکنید.

امام جمعه یزد در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور و مسوولان کشور باید ورود کنند و برخی زیاده خواهی ها در حوزه بازار را کنترل کنند وگرنه مشکل تورم رفع نمی شود، افزود: یکی از مشکلات کشور خوراک دام است که از خارج با قیمت گزاف وارد می شود که برای کشاورزان این قیمت های گران مقرون به صرفه نیست و مجبور به فروش دام های خود می شوند.

وی اضافه کرد : رئیس جمهور به وزیر جهادکشاورزی دستور دهد که ظرف یکسال همه استان‌ها در زمینه خوراک دام خودکفا شوند و کسانی که در این زمینه کوتاهی می کنند، توبیخ شوند.

 امام جمعه ابرکوه: ناقوس مرگ اسرائیل به صدا در آمده است 

امام جمعه ابرکوه با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی باشکوه روز قدس گفت: مقام معظم رهبری نوید نابودی اسرائیل را طّی سالها آینده داده اند  واین شما مردم انقلابی و قهرمان هستید که شجاعانه ناقوس مرگ اسرائیل را به صدا در آوردید. 

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه افزود: روز جهانی قدس، یومُ القدر جهان اسلام و روز بسیج عمومی مسلمانان جهان علیه اسرائیل در جنگ اراده‌ها است.  

وی اظهار کرد: روز قدس مردمی ترین جریان در تقابل با جبهه استکبار به سردمداری آمریکا و اسرائیل است که تاکنون نگذاشته اسرائیل در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت خود توفیقی به دست آورد . 

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: مراسم راهپیمائی امروز همگام با سراسر ایران اسلامی و قیام مسلمانان اقصی نقاط جهان اسلام،  افق آینده جبهه مقاومت را با طلیعه پیروزی رقم زدید و اعلام کردید که نجات قدس وعده محتوم الهی است .  

وی ادامه داد: آنها که با هزینه کردن میلیاردها دلار پروژه سپاه هراسی و ایران هراسی را اجرا کردند تا همسایگان ما را به سمت خود بکشند و باآنها رابطه سیاسی برقرار کنند و ایران را منزوی کنند ، امروز شاهدیم که بحمد الله تیرشان کمانه کرده و به خودشان برگشته است. 

قدردانی امام جمعه مهریز از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس 

امام جمعه مهریز در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر با گرامیداشت روز جهانی قدس از مشارکت آحاد مردم مومن و انقلابی در این عرصه مهم که متفاوت از سال های گذشته برگزار شد قدردانی کرد و تبیین ابعاد این حضور را خواستار شد.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی با بیان اینکه حضور مردم و همبستگی امت اسلام نقش اصلی در خنثی کردن توطئه های استکبارجهانی و غاصبان صهیونیستی دارد بر تداوم راه عزت بخش مقامت و ایستادگی در جامعه اسلامی توسط همگان تاکید کرد.

وی به تلاش و فداکاری مسئولان برای حل نیازها و مشکلات مردم در ابعاد مختلف فرهنگی و اقتصادی به خصوص تلاش برای پیگیری و تحقق شعار سال که در اصل فرمان مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: خدمت به مردم یک افتخار و رسالت دینی و انقلابی است .

امام جمعه مهریز همچنین به اهمیت بهره گیری از آخرین روزهای ماه مبارک رمضان و برگزاری نماز عید سعید فطر در حسینیه وحدت شهرستان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم اشاره و گفت: بصیرت و داشتن روحیه انقلابی و جهادی لازمه موفقیت نظام اسلامی است.

  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha