کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت: تمام محورهای اصلی و شریانی استان با وجود بارندگی‌های شدید ۲ روز اخیر باتلاش نیروهای راهداری باز است.

«فریبرز کرمی» روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به بارش باران طی ۲۴ ساعت گذشته نیروهای راهداری در آماده باش کامل بودند و هرگونه ریزش‌برداری و آب‌گرفتگی را به سرعت رفع کردند.

وی گفت: بارش باران در محور کرمانشاه به کوزران باعث آسیب دیدگی پل راه روستایی «بیدگل» شده است و میزان خسارت وارده در حال بررسی و ایمن‌سازی محور هستیم.

کرمی عنوان کرد: در محور حمیل به ایلام بین تونل یک و ۲ آب‌گرفتگی و در محور اسلام‌آبادغرب به دالاهو روستای خسروآباد نیز آب‌گرفتگی به وجود آمده بود که با تلاش راهداران شهرستان اسلام‌آبادغرب رفع و تردد در حال انجام است.

وی در باره محورهای مواصلاتی شهرستان گیلانغرب گفت: محور فرعی سه‌ راهی زرنه روستای «چم سورگ»، پل ۲ دهنه ۱۰ متری در حال بررسی میزان آسیب دیدگی است، محور گیلانغرب به حیدریه روستای «خاویر» آسیب دیدگی پل ۱۰ متری گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه درباره محورهای حوزه اورامانات گفت: در شهرستان پاوه محور باینگان به مرخیل ریزش کوه داشتیم و عملیات ریزش برداری در حال انجام است، در شهرستان جوانرود محور جوانرود به پلنگانه راه روستایی عایشه دول شاهد آب‌گرفتگی سطح راه بودیم که پس از قطع بارش، این محور بازگشایی شده و در شهرستان روانسر محور روانسر به پاوه هم آب‌گرفتگی سطح راه داشته‌ایم که عملیات بازگشایی انجام شده و هیچ یک از محورهای روستایی و فرعی مسدودی نداریم.

کرمی در پایان از مردم خواست، قبل از آغاز سفرهای جاده‌ای با تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان و کشور مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، شهر سومار با ۸۸ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر استان کرمانشاه در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

پس از سومار، شهرهای پاوه با ۸۳، جوانرود با ۷۱، کامیاران با ۶۹ و گهواره با ۶۶ میلیمتر بارندگی در رتبه‌های بعدی پربارش‌ترین نقاط استان در این مدت قرار دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این تعداد ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می گیرد.