سمنان- ایرنا- معاون استانداردسازی آموزش اداره کل استاندار استان سمنان گفت: ۲۸۷ گواهینامه تأیید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان سال گذشته تمدید و یا صادر شد.

محمد یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: ۱۳۷ گواهینامه تایید صلاحیت مسوولان کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان صادر و تعداد ۱۵۰ فقره پروانه مسئولان کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی استان سمنان تمدید شد.

وی گفت: مدیران کنترل کیفیت معرفی شده از سوی واحدهای تولیدی قبل از آغاز به کار، باید دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی لازم را تحت نظارت این اداره کل با موفقیت سپری کنند.

وی اضافه کرد: برخی از این آموزش‌ها شامل قوانین کلی سازمان ملی استاندارد، شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت و آشنایی تخصصی با روش‌های آزمون فرآورده تولیدی موردنظر است که دوره های مورد نیاز مدیران کنترل کیفیت به طور مستمر به وسیله معاونت استانداردسازی و آموزش این اداره کل برگزار می شود .

وی با اشاره به اینکه صدور یا تمدید پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت، منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی مربوط به مدت حداقل ۱۶ ساعت طی یکسال است، گفت: براساس آیین‌نامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، مدت اعتبار پروانه ۲ سال از زمان صدور و تمدید پروانه تایید صلاحیت است و بر این مبنا، کارشناسان این اداره کل مطابق با شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت؛ به فعالیت‌های آنان در واحدهای تولیدی، نظارت مستمر دارند.

وی تصریح کرد: آموزش به مدیران کنترل کیفیت استان سمنان که نمایندگان استاندارد در واحدهای تولیدی و ارزیابان اصلی کیفیت در مبادی تولیدی هستند، از وظایف اصلی استاندارد به شمار می‌رود.

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان اظهار داشت: توجه به استانداردسازی کالاها و محصول‌های تولیدی، علاوه بر نقشی که در رونق‌بخشی به بازار محصول دارد، به ارتقای کیفیت کالا و در نتیجه تامین حقوق مصرف‌کننده منجر می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این استان ۲۱ آزمایشگاه در بخش‌های مختلف، نمونه‎‌گیری از تولیدات را زیر نظر اداره کل استاندارد انجام می‌دهند و ۳۰ آزمایشگاه همکار مورد تایید سازمان ملی استاندارد فعالیت دارند.

هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می‌شود.