نرخ رشد کیفیت ۵۶ کالای اساسی در استان سمنان در دست بررسی است

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره‌کل استاندارد استان سمنان گفت: نرخ رشد کیفیت برای ۵۶ قلم کالای اساسی از طریق مراجعه خانه به خانه توسط کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان در حال انجام است.

مجید حیدریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: بررسی نرخ رشد کیفیت ۵۶ کالای اساسی در مراکز عرضه استان سمنان در حوزه صنایع غذایی، صنایع فلزی و غیرفلزی که توسط کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان سمنان انجام می‌شود، یک طرح ملی است و حدود یک هفته از اجرای این طرح می‌گذرد و تا ۲۵ تیرماه نیز ادامه دارد.

وی اظهار کرد: ۵۶ قلم کالای اساسی پرکاربرد با مصرف عمومی شامل ۵٠ قلم کالای مشمول استاندارد اجباری و ۶ قلم کالای مشمول استاندارد تشویقی در طرح ملی تعیین نرخ کیفیت کالا بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: مطابق برنامه ابلاغی از سوی سازمان استاندارد به اداره کل استاندارد استان سمنان طرح پایش و اندازه گیری نرخ رشد کیفیت برای ۵۶ قلم کالای اساسی اجرایی می‌شود و ۱۵ نفر از کارشناسان اداره کل استاندارد استان برای اجرای طرح همراهی دارند.

حیدریان اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان متولی و نهاد سیاستگذار کیفیت و استاندارد در کشور سعی دارد با ارزیابی و پایش مستمر، صحت و کیفیت کالاها و خدمات ، زمینه آگاهی مصرف کنندگان و اعتماد به کالاهای داخلی را افزایش دهد.


وی با بیان اینکه رعایت استانداردها کشور را به مسیر پیشرفت و توسعه سوق می‌دهد، افزود: شاخص کیفیت در شاخص های کلان اقتصاد، برنامه‌ریزی و راهبردهای کلان کشور کاربرد دارد و اجرای طرح ملی تعیین نرخ کیفیت کالا کمک کننده در پیشبرد راهبردها است.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان سمنان گفت: ایجاد خودآگاهی در اقشار مختلف جامعه اعم از مصرف کنندگان، ارائه کنندگان کالا و خدمات به منظور ارتقاء درک عمومی از کیفیت و کمک به زمینه سازی اطمینان از کیفیت و ترغیب استمرار تولید کالا و ارائه خدمات باکیفیت، از دیگر اهداف اجرای طرح ملی تعیین نرخ کیفیت کالا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرسشگران منتخب اداره کل استاندارد استان سمنان با مراجعه به محل سکونت خانوارها به صورت منزل به منزل، با پرسش گویه‌های پرسشنامه طراحی شده از طریق سازمان ملی استاندارد ایران، از کیفیت کالای خریداری شده طی چند ماه اخیر، اطلاعات جمع آوری شده را به صورت برخط به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال خواهند کرد.

هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمامی اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha