تهران - ایرنا -  مدیرکل کمیته امداد استان تهران از استقرار ۲۶۰ پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مسیرهای راهپیمایی روز قدس و محل برگزاری نماز جمعه تهران خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از کمیته امداد، سیدابوالفضل پرپنچی با بیان اینکه تدبیر امام خمینی (ره) باعث شد که قدس به موضوعی زنده و فراموش‌نشدنی در جهان تبدیل شود، اظهار داشت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی، تجدید پیمان با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) است.

وی با اشاره به پایگاه‌های کمیته امداد برای جمع آوری کمک‌های مردم استان تهران در روز قدس، افزود: به مناسبت روز قدس و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، به منظور رفاه حال شهروندان و کمک به نیازمندان در روز قدس پایگاه‌های کمیته امداد استان تهران آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی است و در همین راستا ۲۶۰ پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌ها در مسیر راهپیمایی‌ها در استان تهران برپا شده است.

پرپنچی با بیان اینکه این صندوق‌ها در مسیر مصلی‌های نماز جمعه نیز مستقر می‌شوند، تصریح کرد: برای مشارکت مردم نیکوکار و خیّران، صندوق‌های مختلف برای کمک به اطعام نیازمندان و ایتام و فرزندان محسنین مخصوص کمک‌های شهروندان استان تهران تعبیه شده است.

به گزارش ایرنا، روز جهانی قدس یک رویداد سالانه است که به منظور ابراز حمایت از فلسطینیان و مخالفت با صهیونیسم و دولت اسرائیل توسط جمهوری اسلامی ایران در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود.