دزفول - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: بودجه ۱۵ هزار میلیارد ریالی سال ۱۴۰۲ شهرداری دزفول به تایید کمیته تطبیق فرمانداری ویژه دزفول رسید.

محمدحسن پرآور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عملکرد بودجه‌ای شهرداری دزفول در سال گذشته افزود: برای نخستین بار حداقل در یک دهه گذشته تمام بودجه پیش بینی شده این شهرداری در سال ۱۴۰۱ محقق شد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های شهر و شهرداری دزفول، بودجه این شهرداری با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی از هفت هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: نسبت بودجه عمرانی به جاری در بودجه امسال شهرداری دزفول ۶۰ به ۴۰ درصد تعیین شده که نشان دهنده توجه شورا و شهرداری به اجرای طرح‌های عمرانی در این شهر است.

پرآور با اشاره به تایید این بودجه توسط هیات تطبیق فرمانداری ویژه دزفول گفت: پس از تصویب این بودجه توسط شورای اسلامی، بررسی آن به هیات تطبیق فرمانداری ویژه دزفول ارسال شد که درنهایت به تایید این هیات رسید.

وی ادامه داد: درنهایت با تایید فرمانداری دزفول، این بودجه به استانداری خوزستان اعلام می‌شود تا از نظر آثار تورمی و مطابقت آن با قانون، بررسی شود که درصورت تایید برای اجرا به شورا ابلاغ می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول شفاف سازی را یکی از اولویت‌های این دوره شورا دانست و بیان کرد: علاوه بر اینکه شورای اسلامی شهر دزفول جزو معدود شوراهای کشور است که تمام جلسه‌های علنی خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به صورت زنده پخش می‌کند در بررسی این بودجه نیز توجه به شفافیت و بهره گیری از نظر کارشناسان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری دزفول برای بهره گیری از نظر کارشناسان در تدوین این بودجه علاوه بر استفاده از کارشناسان مجرب در روند تدوین و تصویب این شورا برای نخستین بار نسخه‌ای از بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ این شهرداری را برای دسترسی عموم مردم بر روی تارنمای شهرداری دزفول قرار داد.

پرآور آسفالت معابر را یکی از مطالبه‌های مهم مردم دزفول از مدیریت شهری دانست و گفت: نهضت آسفالت معابر دزفول که سال گذشته در دستور کار این شورا قرار گفت، امسال نیز با قدرت ادامه می‌یابد.

بودجه پیشنهادی شهرداری دزفول برای سال ۱۴۰۲ با رشد ۵۷ درصد نسبت به بودجه سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد ریال تعیین شده بود که شورای شهر دزفول پس از بررسی‌های خود با افزایش این بودجه به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال موافقت کرد.