۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۱۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84656952
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بودجه ۱۴۰۱ شهرداری دزفول با ۱۷ درصد رشد تقدیم شورا شد

دزفول-ایرنا- بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری دزفول با ۱۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته در صحن علنی تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

به گزارش ایرنا شهردار دزفول عصر یکشنبه در نشست علنی شورای شهر دزفول به منظور تقدیم بودجه شهرداری به شورا گفت: بودجه یک ضرورت، حلقه واسط و عامل تعیین کننده همه حوزه‌های فعالیت شهرداری است زیرا همه اهداف و برنامه‌ها در بودجه نمود پیدا می‌کند.
سیدحسن عیسی زاده افزود: بودجه شهرداری منعکس کننده بخشی از ماهیت کار و کنترل کننده عملکرد است که موجب هدایت و شفافیت می‌شود.
وی ادامه داد: کلیات لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۴۰۱ براساس بخشنامه‌ای که از طرف سازمان شهرداری‌ها همه ساله ابلاغ می‌شود تنظیم شده و طبق روال در  بخش‌های درآمدی از جمله درآمدهای پایدار و ناپایدار، هزینه‌های جاری، عمرانی و تملک دارایی‌های سرمایه ای  تدوین شده است. 
شهردار دزفول افزود: کل بودجه ۱۴۰۱ افزون بر هفت هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده و هزینه‌های جاری نیز  سه هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال است.
عیسی زاده مجموع هزینه‌های عمرانی شهرداری دزفول را سه هزار و ۸۰  میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: جمع هزینه‌ها هفت هزار میلیارد ریال می‌شود که همین مقدار نیز درآمد پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: از درآمد پیش بینی شده ۲هزار میلیارد ریال از محل بهره وری و ارزش افزوده املاک و اموال و پنج هزار میلیارد ریال نیز از محل سایر ردیف‌های درآمدی شهرداری است.
شهردار دزفول با بیان اینکه حدود ۲هزار میلیارد ریال  ارزش افزوده از طرف امور مالیاتی به شهرداری‌ها تقدیم می‌شود، گفت: حدود ۵۸۰ میلیارد ریال عوارض پروانه‌های ساختمانی و ۲۵۰ میلیارد ریال ارزش افزوده طرح گ‌های عمرانی شهرداری است که خلاصه لایحه پیشنهادی برای اطلاع عموم در اختیار شهروندان قرار میگیرد تا در صحن شورا بررسی و پس از تصویب اعلام شود.

وی جمع هزینه‌های پیش‌بینی شده شهرداری در سال ۱۴۰۱ را سه هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:
سال گذشته جمع بودجه ۱۴۰۰ حدود ۶هزار میلیارد ریال  بود که اکنون ۱۷ درصد افزایش داشته است.
عیسی زاده گفت: در بخش درآمدی در ۱۰ ماهه امسال حدود ۲هزار و ۹۰۰  میلیارد ریال از درآمد شهرداری محقق شده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به حدود سه هزار و ۵۰۹ میلیارد ریال برسد.
وی درآمدهای پیشنهادی سایر ردیف‌های شهرداری برای سال آینده را پنج هزار میلیارد ریال اعلان کرد و افزود: 
درآمدها را با حدود ۴۶ درصد افزایش پیش‌بینی کرده‌ایم .
شهردار دزفول بیان کرد: درخصوص فروش املاک نیز برنامه داریم خام فروشی نکنیم و طبق مطالعات و اقدامات،  املاک را مشمول ارزش افزوده و بهره وری و سپس درآمد کسب کنیم که صرف هزینه های عمرانی شهر می شوند.
وی با اشاره به اینکه پروژه بزرگی برای سال آینده پیش‌بینی نشده است، افزود: برخی طرح‌های نیمه تمام بلاتکلیف مانده‌اند که باید با کارشناسی و جذب سرمایه گذار تکمیل شوند.
عیسی زاده به محدودیت منابع در کشور و دزفول اشاره کرد و گفت: انجام پروژه های سنگین مستلزم مطالعات است، پروژه های اثرگذار بزرگی مدنظر داریم که به مرحله اجرا در خواهند آمد .
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: کارشناسان شهرداری در مسائل مبهم در کمیسون‌های مربوطه حاضر و توضیح دهند تا لایحه‌ها برای اصلاح دوباره به شهرداری برگردانده نشوند و مشکلاتی برای هزینه کرد سال آینده پیش نیاید.
محمدحسن پرآور افزود: بعد از تصویب بودجه، لایحه به فرمانداری خواهد رفت و پس از تصویب در کمیته تطبیق در معرض عام قرار می‌گیرد تا همه مردم به صورت شفاف بودجه را لمس کنند.

وی با بیان اینکه نتیجه عملکرد بودجه به اطلاع مردم خواهد رسید، ادامه داد: شهرداری الکترونیکی را به صورت کامل مصوب کرده‌ایم تا همه مردم امکان دسترسی به عملکرد شهرداری را به صورت روزانه و شفاف داشته باشند .
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول درخصوص انتشار برخی مطالب در فضای مجازی نیز گفت: در فضای مجازی از طرف بنده اعلام شده ‌کارگرانی که غیرمجاز استخدام شده‌اند را اخراج می کنیم این در حالی است که بنده  هیچ صحبتی در این خصوص نداشته ام زیرا  وظیفه شورا نظارت بر کار شهرداری است؛ اگر هم شهرداری در هر زمانی  تخلفی دراین خصوص داشت به مرجع ذیربط گزارش خواهد داد .
وی از تلاش شهرداری برای ارائه به موقع بودجه قدردانی کرد و افزود: نتیحه بودجه در روزهای آینده اعلام خواهد شد.
پرآور در بخش دیگری از سخنان خود ۱۵ اسفندماه روز درختکاری را گرامی داشت و گفت: در مراحل مختلف در فصل زمستان درختکاری داریم ولی این روز فراگیر است و شهرداری و شورا تلاش خود را برای تامین گونه های موردنیاز مردم داشته باشند.
وی بر ضرورت پذیرایی از میهمانان نوروزی توسط شهرداری تاکید کرد و افزود: اگر شرایط کرونا اجازه دهد کمیسیون خدمات نیز باید به طور جدی ورود کند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول درخصوص وضعیت قرمز کرونا در دزفول گفت: شرایط کرونا در دزفول خوب نیست، وضعیت قرمز بوده و تعداد بیماران در حال افزایش است‌.

وی از مردم  تقاضا کرد نسبت به تزریق دز سوم اقدام کنند تا مشکلات حادی برایشان پیش نیاید و آمار 
بستری در بیمارستان با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی کمتر شود.
پرآور درخصوص پرداخت حقوق عیدی و پاداش کارکنان شهرداری نیز گفت: شب عید به کارگران و افرادی که بضاعت مالی کمتری دارند توجه شود تا شب عید به مشکل برخورد نکنیم .
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول بر تحویل گزارش کمیسیون ها به دبیر شورا تاکید کرد و گفت: گزارش‌های ۶ ماهه باید به جامعه منعکس شوند تا مردم در جریان باشند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha