تهران- ایرنا- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  از مسئولان این سازمان خواست تا ایجاد مراکز دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار اوقاف ایرنا حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی امروز، شنبه ۲۶ فروردین در جلسه مولدسازی منابع و دارایی‌های موقوفات و بقاع متبرکه که به صورت ارتباط برخط با مسئولان ا داره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی برگزار شد، گفت: صنایع دستی یکی از مزیت‌های نسبی خراسان رضوی است و با توجه به دیگر ویژگی های نسبی این استان باید در راه‌اندازی نیروگاه‌های ترکیبی فکر شود؛ باید تولید برق بر اساس انرژی خورشیدی را توسعه دهید و ایجاد مراکز دانش‌بنیان را نیز در دستور کار قرار دهید.

وی در این جلسه، کیفی‌تر شدن زائرسراهای بقاع متبرکه و امامزادگان را مهم دانست و بر لزوم ارتقاء سطح کیفی زائرسراهای استان خراسان رضوی برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر کیفی‌سازی زائرسراها گفت: در ۵۵ بقعه متبرکه، زائرسرا وجود دارد که ۲۹۹ سراچه (سوئیت) در این زائرسراها وجود دارد و از زائران پذیرایی می‌شود.

در این جلسه هر یک از مدیران ستادی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی پرداختند و وظایف این اداره کل در راستای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید را تبیین کردند. پس از آن مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و معاونان و مدیران این اداره کل پیشنهاداتی را در خصوص فعالیت‌های سال جاری ارائه دادند.

دوازدهمین جلسه از سلسله جلسات مولدسازی منابع و دارایی‌های موقوفات و بقاع متبرکه در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ (مهار تورم و رشد تولید) با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مدیران ستادی این سا زمان به‌صورت ارتباط برخط (ویدئو کنفرانسی) با مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی در ساختمان شهید سلیمانی این سازمان برگزار شد.