کرمانشاه- ایرنا- سرپرست فرمانداری کرمانشاه با تاکید بر پشتیبانی از مشاغل خانگی گفت: در این بخش باید به اشتغال پایدار برسیم و از بانک‌ها نیز درخواست داریم در اجرای دستورالعمل بانک مرکزی مساعدت کنند.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا آمویی» عصر شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کرمانشاه که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی پشتیبانی باید به گونه‌ای باشد که اشتغال پایدار ایجاد شود، افزود: از بانک‌ها درخواست می‌شود به دستورالعمل بانک مرکزی توجه کنند و در تسهیلات تبصره ۱۸ مساعدت داشته باشند.

وی اظهار داشت: تعهد اشتغال ادارات مختلف این شهرستان توسط بازرسان هر ماه رصد می‌شود تا پایان سال به تعهد تعیین شده دست یابیم. همچنین با برنامه‌ریزی انجام شده برای امسال، سایر استان‌ها نیز در زمینه اشتغال تحرکاتی خواهند داشت اما باید تلاش کنیم عملکرد ادارات شهرستان کرمانشاه به اندازه‌ای باشد که اعتبار باقی‌مانده از سایر استان‌ها را نیز جذب کنیم.

وی با اشاره به ابلاغ هرچه سریع‌تر تعهد اشتغال ادارات گفت: بازرسی از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به صورت مستمر انجام و از ظرفیت بنیاد برکت برای اشتغالزایی استفاده خواهد شد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه، با بیان اینکه مددجویان دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد باید در زمینه تسهیلات اختصاصی مورد توجه قرار بگیرند تا متوجه ضرر و زیان نشوند، گفت: چنانچه دستگاه‌های مختلف به صورت مستمر در جلسات شورای اشتغال حضور داشته باشند مشکلات آنها پیگیری و رفع خواهد شد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه افزود: هرچند براساس آمار در زمینه اشتغال شهرستان ۲.۸ درصد تغییر مثبت رخ داده است اما این آمار کافی نیست و هنوز جای کار دارد و فرصت خدمتگزاری بسیار کم است و باید با برنامه‌ریزی مدون به وضعیت مناسبی دست یابیم.

بهبود کم سابقه نرخ بیکاری فصلی کرمانشاه

مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود از وضعیت بیکاری کشور، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در زمستان ۱۴۰۱ را ۱۵.۱ درصد اعلام کرد که نسبت به زمستان سال ۱۴۰۰ (۱۷.۹ درصد)، ۲.۸ درصد کاهش نشان می دهد.

براساس این گزارش، متوسط نرخ بیکاری کشور در زمستان ۱۴۰۱، ۹.۷ درصد بوده که نسبت به زمستان ۱۴۰۰ سه دهم درصد افزایش یافته است. در واقع در حالی که نرخ بیکاری کشوری افزایش یافته، نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲.۸ درصد کاهش همراه بوده است.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان بیش از یک میلیون نفر آن در شهرستان کرمانشاه زندگی می‌کنند.