تهران- ایرنا- وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که مقام‌های این کشور با هدف مقابله با دور زدن تحریم‌های ایالت متحده در ۲ هفته آینده به کشورهای اروپایی و آسیای مرکزی سفر می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، این وزارتخانه یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی و الیزابت نلسون دستیار وزیر خزانه‌داری در امور تامین مالی تروریسم و جرایم مالی در این سفرها تلاش می‌کنند تا راه‌های همکاری نزدیک‌تر و اشتراک اطلاعات را بررسی و در مورد روندهای تجاری رایزنی کنند.

نلسون از ۱۶ تا ۲۳ آوریل (۲۷ فروردین تا سوم اردیبهشت) به سوئیس، ایتالیا، اتریش و آلمان و روزنبرگ از ۲۳ تا ۲۸ آوریل (سوم تا هشتم آوریل) به قزاقستان و قرقیزستان سفر خواهند کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: نلسون در اروپای مرکزی با مقام‌های دولتی، نهادهای مالی و سایر شرکت‌هایی که به همکاری با روسیه ادامه می‌دهند و همچنین تولیدکنندگان و فعالان صنایع کلیدی دیدار خواهد کرد.

این وزارتخانه افزود که روزنبرگ نیز در آسیای مرکزی به همراه همتایان خود از اتحادیه اورپا و انگلیس و وزارت بازرگانی آمریکا با مقام‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی دیدار خواهند کرد تا «به تقویت پایبندی به تحریم‌ها و مقابله با دور زدن آنها در بخش های تجاری و سامانه‌های پرداخت مالی کمک کنند.»

غرب پس از آغاز جنگ اوکراین تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه وضع کرد. اتحادیه اروپا تاکنون ۱۰ بسته تحریمی علیه مسکو اجرا کرده است.