ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: اتاق بازرگانی بازوی قوی دولت برای کسب درآمد، ارزش افزوده، صادرات و اشتغالزایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز دوشنبه در نشست با فعالان و اعضای اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: اتاق بازرگانی یک بازوی قوی برای دولت در زمینه کسب درآمد، رونق صادرات، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های زیادی در اتاق بازرگانی استان جهت تسهیل در صادرات از مرز وجود دارد، افزود: انتظار ما از اتاق بازرگانی زیاد نبوده و در حد معمول است، با توجه به تجارب و اندوخته های صادراتی و تجاری اعضای اتاق انتظار می رود ایده های خاص در قالب گفت و گوی بخش خصوصی ارایه شود تا خروجی مناسبی به همراه داشته باشد.

استاندار ایلام تاکید کرد: اهلیت مهم ترین فاکتور برای واگذاری غرفه های بازارچه های مهران به افراد است و مزایده غرفه ها تمامی افراد باید دارای اهلیت باشند.

بهرام‌نیا خواستار خلق ایده اتاق بازرگانی در جلسات گفت و گوی دولت با بخش خصوصی شد و تاکید کرد: باید تلاش کنیم که راهگشا مشکلات تجار و بازرگانان باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده ساماندهی و انضباط بازارچه گمرک مهران، افزود: برای برقراری عدالت نظم و انضباط در بازارچه مهران حاکم شد.

استاندار ایلام در پایان خاطرنشان کرد: مرز مهران از جزو مرزهای مهم کشور محسوب می شود که بیشترین صادرات از آن به ثبت می رسد که در این راستا نقش تجار بسیار مهم است.