به گزارش ایرنا، بابک کاوهئیان روز سهشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طبق بررسیهای به عمل آمده بیشترین خسارت ناشی از اضافه تناژ به جادههای پیرامونی و مورد استفاده معادن استان نظیر جادههای لاور - دشت پلنگ، کمربندی خورموج و دوراهک - دیر وارد آمده است.
وی با بیان اینکه با کاهش کیفیت رویه جاده ، احتمال تصاادف ها بیشتر میشود یادآور شد: طبق قانون بودجه، معادن بایستی برای نگهداری و بهسازی محورهای جادهای، با اولویت مسیرهای مورد استفاده معادن، سهم خود را اختصاص دهند و در بهسازی جادهها مشارکت کنند.
کاوه ئیان با اشاره به طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ اضافه کرد: پارسال ۳۹۶ فقره تخلف اضافه تناژ از سوی گشتهای پلیس راه، کنترل و نظارت جادهای اداره کل راهداری شناسایی و اعمال قانون شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش ۲۶ درصدی داشته است.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان بوشهر ادامه داد: پارسال یکهزار و ۱۱۵تن بار بیش از ظرفیت مجاز وسایل نقلیه شناسایی و اعمال قانون شده است.
وی افزود: بیشترین مبادی حمل بارهای دارای اضافه تناژ نزدیک به شهرهای عسلویه، کنگان، دیر، خورموج ،دالکی و برازجان بوده است.
کاوهئیان گفت: با توجه به سهم زیاد ناوگان حامل مصالح ساختمانی در ترددهای روزانه استان، صاحبان معادن باید نسبت به کنترل متصدیان در رعایت بارگیری مجاز در مبادی حمل جدیت بیشتری داشته باشند.