کرمان- ایرنا- رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: با صدور دستورات لازم قضایی برای تعیین تکلیف اموال دولت طی سال گذشته ۳۸۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون و ۵۳ هزار و ۹۸۱ ریال اموال موجود در انبارهای سازمان جمع‌آوری و نگهداری اموال تملیکی در این استان به فروش رسیده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی افزود: تعداد پرونده‌های متشکله در سال گذشته،۲ هزار و ۳۸۵ فقره پرونده بوده که به صورت تقریبی ۳۰۰ فقره مربوط به کالاهای بادوام و مابقی مربوط به پرونده‌های متعلقات سوخت بوده که عمدتا فاقد ارزش بوده‌اند.

وی بیان کرد: بنا به اعلام اداره کل جمع‌آوری و نگهداری اموال تملیکی در استان کرمان طی سال گذشته، علاوه بر کالاهای به فروش رفته، کالاهای غیرقابل مصرف نیز به میزان ۸۷ میلیارد و ۵۱۶ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۴۰۶ ریال در راستای حفظ سلامت مردم معدوم شده که با این اقدام ۴۳۴ فقره پرونده تعیین تکلیف شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: میزان استرداد پرونده‌های موجود در اداره کل جمع‌آوری و نگهداری اموال تملیکی و واگذاری کالاها به اشخاص حقیقی و حقوقی به تعداد ۲۵۷ فقره پرونده و ارزش ریالی آن ۵۴۴ میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۴۵۶ ریال بوده است.

وی، تامین فضای مناسب برای انبارهای اموال تملیکی در استان کرمان و نیز تامین نیروی انسانی مورد نیاز این اداره کل را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: برخی از کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی در استان کرمان به دلیل خلا قانونی تعیین تکلیف نشده و باید برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز کشوری به منظور تعیین تکلیف این کالاها صورت گیرد.