تهران- ایرنا- سرپرست فدارسیون ورزش کارگری گفت: به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون در اسرع وقت هستیم.

احمد اساوندی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مورد تکلیف مجمع انتخاباتی این فدراسیون اظهار کرد: برای مجمع انتخاباتی پیش رو ۶ نامزد تایید شدند. آن چیزی که برای ما اهمیت دارد، برگزاری مجمع در اسرع وقت است. با توجه به شرایط و تعطیلات بنا داریم با نظر مسئولان امر، مجمع را تا آینده‌ای نزدیک برگزار کنیم.

وی در خصوص تکلیف اعتراض جوادی رمضی (رییس سابق فدراسیون) به حضورش در انتخابات پیش‌رو گفت: هنوز چیزی در خصوص حضور او مشخص نیست ولی رمضی از مدیران با تجربه و توانمند وزارت کار به حساب می‌آید. او نیز پیگیر تایید صلاحیت خود است. چندی پیش با اعتراض یکی از نامزدها در خصوص رد صلاحیت‌اش در مجمع انتخاباتی، این موضوع بررسی و صلاحیت او مورد تایید قرار گرفت.

اساوندی همچنین گفت: متاسفانه با تغییرات مدیریتی و ناکافی بودن زمان، مسائلی از جمله پرداختن نشدن حقوق و مسائل مالی برای این فدراسیون به وجود آمد و با هماهنگی وزارت کار و وزارت ورزش این موضوع برطرف شد. برای نخستین بار در این فدراسیون حکم سرپرستی از طریق وزیر کار صادر شد که نشان از آن داشت که مورد توجه این وزارتخانه است.

وی بیان کرد: ۳۸۸ مجموعه و مکان ورزشی کارگری در سطح کشور دایر است. با توجه به جامعه ۱۵ میلیونی جامعه کار کشور، به طور قطع این میزان سرانه، پاسخگوی این قشر نبوده ولی درصدد هستیم تا با رویکرد عدالت محوری خدمات شایسته و بهتری را به جامعه هدف ارائه دهیم. در این مسیر با همکاری وزارت ورزش توانستیم همکاری و هماهنگی خوبی را در جهت تامین فضاهای ورزشی داشته باشیم. طبق پایش، حدود سه هزار ورزشکار کارگری به صورت قهرمانی و همگانی فعالیت دارند که با ایجاد سامانه جدید بنا داریم تا تمام جامعه ورزشکار کارگری را به صورت صنفی و خانوادگی مورد رصد قرار دهیم.

اساوندی در خصوص حضور ورزشکاران ایران در بازی‌های جهانی کارگری نیز گفت: این رویداد قرار است شهریور ماه امسال در کشور ایتالیا برگزار شود. تیم ایران با ۱۳۶ ورزشکار مرد و زن در بازی‌های جهانی کارگری سال ۲۰۱۹ در اسپانیا حضور داشت.