تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

اردبیل - ایرنا - همزمان با روز ارتش یادواره یکهزار و ۱۸۱ شهید ارتش استان در مهدیه اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی، آیین گرامیداشت یاد و خاطره یکهزار و ۱۸۱ شهید ارتش استان با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و جانبازان، رزمندگان و مسئولان نظامی، انتظامی، امنیتی و سیاسی استان در مهدیه اردبیل برگزار شد.

فرمانده انتظامی اسبق استان اردبیل در این آیین گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مردمی ترین ارتش جهان بوده و مایه افتخار کشور است و با اقتدار از کیان کشورمان دفاع می کند.

سردار هوشنگ حسینی با اشاره به ساختار ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از نیروی زمینی، دریایی، هوایی و پدافند با همکاری سایر نیروهای مسلح برای حفاظت از امنیت و آرامش کشور با تمام وجود جان‌فشانی می‌کند.

وی اظهار کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش خودکفا بوده و با تلاش جوانان کشورمان به مدرن‌ترین تجهیزات نظامی روز دنیا مجهز هستند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس بیان کرد: امروز دوست و دشمن به توانایی و قدرت دفاعی نیروهای مسلح ایران اعتراف می کنند و هیچ قدرتی در دنیا جرات تعدی به ایران اسلامی را ندارد.

وی با اشاره به افتخار آفرینی جوانان اردبیلی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: جوانان غیرتمندی از این دیار مانند خسرو ابراهیمی، غفور جدی، محمد خدنگی، ایاز محمدی و ضیاءالدین ذاکر از جمله قهرمانان ملی ارتش جمهوری اسلامی هستند که نه تنها اردبیلی ها بلکه تمامی مردم کشورمان به آنها افتخار می کنند.

سردار حسینی ادامه داد: آزادی، استقلال، امنیت، اقتدار، عزت، عظمت، شوکت و شکوه و جلال امروز کشورمان مدیون و مرهون خون شهدا است و همه باید قدردان زحمات شهدا باشیم.

وی گفت: همه باید راه شهدا را ادامه داده و برای تحقق آرمان های شهدا تلاش کنیم تا فردای قیامت شرمنده آنها نباشیم.

اجرای مارش نظامی توسط یگان موزیک ارتش و مداحی از جمله دیگر قسمت های این آیین بود.

با تدبیر حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.