۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85087087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره شهدای ارتش در اردبیل برگزار شد

۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵
کد خبر: 85087087
یادواره شهدای ارتش در اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - همزمان با روز ارتش یادواره یکهزار و ۱۸۱ شهید ارتش استان در مهدیه اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی، آیین گرامیداشت یاد و خاطره یکهزار و ۱۸۱ شهید ارتش استان با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و جانبازان، رزمندگان و مسئولان نظامی، انتظامی، امنیتی و سیاسی استان در مهدیه اردبیل برگزار شد.

فرمانده انتظامی اسبق استان اردبیل در این آیین گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مردمی ترین ارتش جهان بوده و مایه افتخار کشور است و با اقتدار از کیان کشورمان دفاع می کند.

سردار هوشنگ حسینی با اشاره به ساختار ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از نیروی زمینی، دریایی، هوایی و پدافند با همکاری سایر نیروهای مسلح برای حفاظت از امنیت و آرامش کشور با تمام وجود جان‌فشانی می‌کند.

وی اظهار کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش خودکفا بوده و با تلاش جوانان کشورمان به مدرن‌ترین تجهیزات نظامی روز دنیا مجهز هستند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس بیان کرد: امروز دوست و دشمن به توانایی و قدرت دفاعی نیروهای مسلح ایران اعتراف می کنند و هیچ قدرتی در دنیا جرات تعدی به ایران اسلامی را ندارد.

وی با اشاره به افتخار آفرینی جوانان اردبیلی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: جوانان غیرتمندی از این دیار مانند خسرو ابراهیمی، غفور جدی، محمد خدنگی، ایاز محمدی و ضیاءالدین ذاکر از جمله قهرمانان ملی ارتش جمهوری اسلامی هستند که نه تنها اردبیلی ها بلکه تمامی مردم کشورمان به آنها افتخار می کنند.

سردار حسینی ادامه داد: آزادی، استقلال، امنیت، اقتدار، عزت، عظمت، شوکت و شکوه و جلال امروز کشورمان مدیون و مرهون خون شهدا است و همه باید قدردان زحمات شهدا باشیم.

وی گفت: همه باید راه شهدا را ادامه داده و برای تحقق آرمان های شهدا تلاش کنیم تا فردای قیامت شرمنده آنها نباشیم.

اجرای مارش نظامی توسط یگان موزیک ارتش و مداحی از جمله دیگر قسمت های این آیین بود.

با تدبیر حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha