رشت- ایرنا - مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان تعداد املاکی که از محل جزء ۲ بند ب تبصره ۱۸ در گیلان به فروش رفت را ۱۰ ملک اعلام و عنوان کرد: از این تعداد ۷۱ میلیارد تومان درآمد برای استان حاصل شد و تاکنون ۶۱ میلیارد تومان از این مبلغ از خریداران بخش خصوصی دریافت و به حساب خزانه دولت واریز شد.

علیرضا نوروزی بهمبری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی این مبلغ به استان برگشت داده شد و با اولویت دستگاه‌های فروشنده در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌ها قرار گرفت.

به گفته وی، دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، شیلات و جهاد کشاورزی املاک باارزشی داشتند که در قالب طرح مولدسازی املاک آنها به فروش رسید و درآمدی برای استان حاصل شد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ مطابق ضوابط و آیین نامه‌های ابلاغی به استان‌ها ۶۶ ملک در گیلان برای طرح مولد سازی شناسایی شد که ارزش این املاک ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان برآورد و به سازمان خصوصی سازی در راستای مولد سازی دارایی های دولت معرفی شد.

نوروزی ادامه داد: باتوجه به شرایط و آیین نامه‌ها و مصوبات جدیدی که در قالب هیات عالی مولدسازی دارایی های دولت در اواخر سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد و ظرف ۲ سال آینده باید این ضوابط و آیین نامه ها اجرایی شود. امید است بتوانیم شقوق مختلف مولد سازی را علاوه بر فروش وارد کنیم.

وی این شقوق را شامل اجاره، معاوضه، تهاتر، مشارکت عمومی و خصوصی و سایر روش های مولد سازی عنوان کرد و افزود: تمام شرایط مولدسازی می‌تواند برای تمام املاکی که به فروش نرفته است(بویژه املاک بزرگ و باارزش) تعریف شود.

وی تاکید کرد: دولت تنها گزینه فروش را در بحث مولدسازی در دستور کار ندارد بلکه درصدد است از روش هایی غیر از فروش املاک برای پروژه‌های تملک دارایی استفاده کند.