تهران - ایرنا - اداره خودمختار شمال و شرق سوریه تحت کنترل شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) و ابسته به آمریکا اعلام کرد که آماده دیدار با مقامات دولت سوریه و بقیه احزاب برای رایزنی و ارائه ابتکارات به منظور یافتن راه حلی برای بحران این کشور است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، اداره خودمختار شمال و شرق سوریه در بیانیه ای افزود: ما بر وحدت سرزمین های سوریه تاکید می کنیم و معتقدیم حل مشکلاتی که کشور با آن مواجه است تنها در چارچوب وحدت امکانپذیر است و در این زمینه و به منظور دستیابی به یک راه حل، ما بر آمادگی خود برای دیدار با دولت سوریه و گفت و گو با آن و با همه طرف های سوری به منظور رایزنی و گفت و گو در ارائه ابتکارات و یافتن راه حلی برای بحران سوریه تاکید می کنیم.

قسد در ادامه بیانیه خود کشورهای عربی، سازمان ملل و تمامی نیروهای بین المللی فعال در موضوع سوریه را مورد خطاب قرار داد و از آنها خواست که نقش مثبت و موثری را ایفا کنند که به جستجوی راه حلی مشترک با دولت سوریه و اداره خودمختار و نیروهای موسوم به ملی دموکراتیک کمک کند.

اداره خودمختار شمال و شرق سوریه وابسته به قسد در این بیانیه با اشاره به اینکه راه حل نباید با قطعنامه (۲۲۵۴) شورای امنیت و تمام قطعنامه های مربوطه سازمان ملل مغایرت داشته باشد، افزود که آماده است تا در مورد همه دیدگاه ها و پروژه ها برای راه حل ها گفت و گو کند و تمام مراحل لازم را برای پذیرش طرفین ترتیب دهد و گفتگوها و راه حل ملی را آغاز کند.

اداره خودمختار شمال و شرق سوریه شاخه اداری و سیاسی شبه نظامیان «قسد» است و در مناطق تحت سیطره این گروه فعالیت می کند و ترکیه و مخالفان سوریه آن را به تلاش برای تشکیل یک گروه جدایی طلب در شمال شرق سوریه متهم می کنند اما این گروه این اتهام را رد می کند.