۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۴:۵۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85087281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عقب نشینی و اعلام آمادگی شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا برای مذاکره با دولت سوریه

تهران - ایرنا - اداره خودمختار شمال و شرق سوریه تحت کنترل شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) و ابسته به آمریکا اعلام کرد که آماده دیدار با مقامات دولت سوریه و بقیه احزاب برای رایزنی و ارائه ابتکارات به منظور یافتن راه حلی برای بحران این کشور است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، اداره خودمختار شمال و شرق سوریه در بیانیه ای افزود: ما بر وحدت سرزمین های سوریه تاکید می کنیم و معتقدیم حل مشکلاتی که کشور با آن مواجه است تنها در چارچوب وحدت امکانپذیر است و در این زمینه و به منظور دستیابی به یک راه حل، ما بر آمادگی خود برای دیدار با دولت سوریه و گفت و گو با آن و با همه طرف های سوری به منظور رایزنی و گفت و گو در ارائه ابتکارات و یافتن راه حلی برای بحران سوریه تاکید می کنیم.

قسد در ادامه بیانیه خود کشورهای عربی، سازمان ملل و تمامی نیروهای بین المللی فعال در موضوع سوریه را مورد خطاب قرار داد و از آنها خواست که نقش مثبت و موثری را ایفا کنند که به جستجوی راه حلی مشترک با دولت سوریه و اداره خودمختار و نیروهای موسوم به ملی دموکراتیک کمک کند.

اداره خودمختار شمال و شرق سوریه وابسته به قسد در این بیانیه با اشاره به اینکه راه حل نباید با قطعنامه (۲۲۵۴) شورای امنیت و تمام قطعنامه های مربوطه سازمان ملل مغایرت داشته باشد، افزود که آماده است تا در مورد همه دیدگاه ها و پروژه ها برای راه حل ها گفت و گو کند و تمام مراحل لازم را برای پذیرش طرفین ترتیب دهد و گفتگوها و راه حل ملی را آغاز کند.

اداره خودمختار شمال و شرق سوریه شاخه اداری و سیاسی شبه نظامیان «قسد» است و در مناطق تحت سیطره این گروه فعالیت می کند و ترکیه و مخالفان سوریه آن را به تلاش برای تشکیل یک گروه جدایی طلب در شمال شرق سوریه متهم می کنند اما این گروه این اتهام را رد می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha