کاشان - ایرنا - فرمانده انتظامی اردستان از شناسایی و دستگیری سه کلاهبردار حرفه ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مصطفی صادق زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در پی یک فقره کلاه برداری از شهروندان به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات خود را آغاز کردند.
وی اضافه کرد: ماموران در حین انجام تحقیقات میدانی متوجه شدند افراد کلاهبردار شامل ۲ زن و یک مرد با شناسایی و دعوت از افراد معتاد فاقد مکان و افرادی که قصد خروج غیرقانونی از کشور را دارند، اقدام به فریب آنان می کنند و وعده اعزام رایگان به خارج از کشور و ارسال هزینه اقامت به ایشان می دهند.
فرمانده انتظامی اردستان بیان کرد: این افراد پس از دریافت شناسنامه، کارت ملی و رمز ثنای افراد، اقدام به افتتاح ۶۹ مورد حساب جاری واخذ دسته چک های ۲۵ و ۵۰ برگی، وکالت محضری انجام امور بانکی، خرید سیم کارت به نام صاحب حساب و در نهایت خرید کالا با مبالغ زیاد از سایت و کانال های مجازی می کردند.
سرهنگ صادق زاده گفت: نیروهای این یگان با اخذ دستور نیابت قضایی طی یک عملیات پلیسی، موفق به دستگیری متهمان در خارج از شهرستان و انتقال به یگان انتظامی شدند.
وی اظهار کرد: متهمان پس مواجه با شواهد و قراین به بزه انتسابی خود اعتراف کردند که برای تعیین تکلیف، تحویل مقام قضایی شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی اردستان در ادامه بیان کرد: از همشهریانی که قربانی کلاه برداری به شیوه مذکور شده و یا چک های فاقد موجودی با مبالغ زیاد در اختیار دارند در خواست می شود به منظور بررسی احتمال ارتباط با این پرونده به پلیس آگاهی شهرستان مراجعه و یا با تلفن ۰۳۱۵۴۲۴۵۰۴۴ تماس بگیرند.
شهرستان اردستان بابیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است