خرم آباد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: دستور العمل نحوه رسیدگی و پرداخت خسارات مالی، توسط «صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان» ابلاغ و نحوه پرداخت خسارت به متقاضیان تبیین شده است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از امور اقتصادی و دارایی لرستان، الهام شاداب فر اظهار کرد: دستور العمل نحوه رسیدگی و پرداخت خسارات مالی، موضوع تبصره ماده (9) آئین نامه اجرایی قانون موضوع بیمه حوادث طبیعی ساختمان به دستگاه‌های حاکمیتی در استان لرستان ابلاغ شد.

وی افزود: طبق این دستورالعمل در صورت بروز خسارات ناشی از حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله و ... به واحدهای ساختمانی با کاربری مسکونی که دارای انشعاب قانونی برق برای مصارف خانگی است، جبران خسارت صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان بیان کرد: بر اساس این دستورالعمل نمایندگان صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، با اعلام استانداری لرستان به محل مراجعه و با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و اداره کل امور اقتصادی و دارایی، خسارات وارده را بررسی و ارزیابی می کنند.

شاداب فر تصریح کرد: بعد از بررسی و ارزیابی‌های صورت گرفته، مبالغ تعیین شده به مالکان واحدهای مزبور جهت جبران خسارات ساختمانی وارده، با رعایت حداکثر تعهد مقرر در آیین نامه اجرایی مربوطه، تعلق می‌گیرد.