یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: مشارکت آحاد جامعه در راستای اجرای برنامه‌های متناسب با شان والای معلم در هفته بزرگداشت مقام معلم اثربخش است و این هفته فرصت مناسبی برای تکریم مردم و مسئولان از فرهنگیان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمد دهقان بنادکی" پنجشنبه شب در جلسه ستاد بزرگداشت هفته مقام معلم مهریز با اشاره به احترام و جایگاه خاص مقام معلم افزود: ضروری است برنامه‌هایی در خور و شان معلمان بزرگوار در این هفته در شهرستان برگزار شود.

وی بر فضاسازی شهری و فضاسازی مدارس و کلاس‌ها تاکید و ادامه داد: تبریک هفته معلم در فضای مجازی و یا به صورت پیامکی توسط ادارات شهرستان و فرمانداری و با تشکر از معلمین در مدارس می تواند اقدامات خوب و زیبایی در این راستا باشد.

وی با قدردانی از همه تلاش‌هایی که تاکنون در این عرصه صورت گرفته در سطح شهرستان به اهدای هدایای دست ساز و خلاقانه دانش آموزان به معلمین اشاره کرد و افزود: این اقدام هم سبب کشف استعدادهای دانش آموزان شده و هم کمک اقتصادی به آنها خواهد بود.

دهقان، حضور روزانه فرمانداری در یکی از مدارس، حضور معلمان در نماز جمعه و تجلیل از معلمان برتر، تقدیر از معلمان دارای رتبه، فرهنگیان بازنشسته و بانوان فرهنگی، برگزاری گردهمایی معلمان با حضور هنرمندان، حضور اعضای شورای تامین در مدارس و تجلیل از مقام معلم را از جمله برنامه‌های هفته معلم در شهرستان برشمرد.

وی بر حضور تیم مشاورین جوان مهریز در مدارس تاکید کرد و گفت: این اقدام می تواند برای دانش آموزان و معلمین بسیار ارزشمند باشد.

فرماندار مهریز بیان کرد: مجموعه فرمانداری برای همکاری و پیگیری اجرای برنامه‌های بزرگداشت این هفته آمادگی کامل دارد و باید زمینه مشارکت را برای فعالیت سایر ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی بویژه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم فراهم آوریم.

همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته مقام معلم در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان با همکاری بخش‌های مختلف و مردم و فرهنگیان برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار می‌شود.

سید کاظم حسینی افزود: رویکرد اصلی تمامی برنامه‌ها تامین شان و منزلت فرهنگیان است و در این خصوص با همکاری مدارس و دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی همکاری و اقدامات مناسب صورت می‌گیرد و مردم می‌توانند نظرات خود را ارائه دهند.

مرکز شهرستان مهریز با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و دارای ۱۳ هزار دانش آموز و ۱۰۷ مدرسه است.