تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

همدان - ایرنا- یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان همدان اعلام کرد: سه مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز با مساحت هزار و ۷۰۰ متر شامل بنا، دیوارکشی، فنس کشی و فوندانسیون در اراضی مرغوب نهاوند تخریب شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان برابر اعلام یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان همدان، این ساخت و سازها در اراضی مرغوب باغی و زراعی روستای دهفول شهرستان نهاوند واقع شده بود و مالکان آن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند که در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، قلع و قمع شدند.

بر اساس این گزارش ارزش تقریبی این ساخت و سازها ۱۷۰ میلیارد تومان بوده که با دستور مقام قضایی و همکاری عوامل انتظامی، شهرداری و راهداری به حالت اولیه بازگردانده شدند.

گفتنی است، برخی از مردم فریب وعده های دلالان را می خورند و با صرف هزینه ها بالا اقدام به خرید باغ های تزئینی که به صورت غیرمجاز نیز در آنها ساخت و ساز شده است می کنند و همین مساله باعث از دست دادن پول خود و همچنین تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط زیست می شوند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان چندی پیش گفت: تعداد ۶ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز به مساحتی افزون بر یک هزار و ۹۸۵ متر شامل بنا، دیوار کشی و محوطه سازی در شهرستان همدان تخریب شد.