۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85099159
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هکتار زمین مرغوب کشاورزی همدان به چرخه تولید بازگشت

همدان- ایرنا- بر اساس اعلام یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان همدان، ۲.۴ هکتار از زمین های مرغوب کشاورزی در شهرستان بهار به دلیل ساخت و ساز مورد قلع و قمع قرار گرفت و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش سه شنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، در راستای بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان بهار به چرخه تولید یک مورد در اراضی روستای سیمین زاغه شامل هزار و ۸۹۰ متر فنس کشی، ۱۶۲ متر مربع استخر، ۶۹۸متر مربع بنا و بالکن و محوطه سازی که مالکان آنها بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها (تبصره ۲ ماده ۱۰) مورد قلع و قمع قرار گرفت.

بر اساس این گزارش مساحت کل زمین های باغی و زراعی ۲.۴ هکتار و به ارزش تقریبی ۱۲ میلیارد تومان بوده که با دستور مقام قضایی و همکاری عوامل انتظامی، شهرداری و راهداری به حالت اولیه بازگردانده شدند.

گفتنی است، در سال ۱۳۷۴ قانون حفظ کاربری زراعی تصویب شد که بر مبنای آن هرگونه تغییر کاربری اراضی و باغی مگر بنابر ضرورت و تشخیص ممنوع است.

تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ‌مدیر امور اراضی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استاندار است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha