یاسوج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دمای هوا در ایستگاه‌های لنده، لیکک، دوگنبدان، امامزاده جعفر و دهدشت در شبانه روز گذشته با پنج تا هفت درجه افزایش به بیش از ۳۰درجه سانتی‌گراد رسیده است.

ولی بهره مند روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین دمای ایستگاه‌های هواشناسی در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل لنده ۳۲.۸ لیکک ۳۱.۲ ، امامزاده جعفر ۳۲ ، دوگنبدان ۳۱.۲ و شهر دهدشت ۳۰.۲ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

وی عنوان کرد:این در حالی است که بیشترین دمای ایستگاه های گرمسیری استان در روز بیست و نهم فروردین ۲۱ تا ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شده بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین در این مدت حداکثر دمای هوای شهرهای سردسیری یاسوج ۲۳.۶، سی سخت ۲۱.۶ و مارگون ۲۰ درجه ثبت شده است.

بهره مند ابراز داشت: بامداد امروز شهر مارگون با دمای حداقل ۶.۷درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه استان گزارش شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که وضعیت هوای استان در شبانه روز آینده صاف تا قسمتی ابری،به تدریج افزایش ابر و وزش باد با احتمال رگبار موقت در برخی نقاط پیش بینی می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.