شهرری - ایرنا - آئین اختتامیه محافل انس با قرآن شهر تهران در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز جمعه شهرداری منطقه ۲۰ تهران (شهرری)؛ مهدی مالمیر معاون اجتماعی و فرهنگی این منطقه از برگزاری اختتامیه محافل انس با قرآن شهر تهران با مشارکت و حضور رئیس شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران، شهردار منطقه ۲۰، رئیس امور مساجد شهرستان ری، تولیت آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، قاری بین المللی حبیب صداقت و گروه همخوانی محمد رسول الله(ص) در مصلای امام علی علیه السلام واقع در آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خبر داد.

همچنین مهدی سیفی دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در این اختتامیه در راستای برگزاری محافل قرآنی با اشاره به جشنواره مردمی آرمان که از ابتدای ماه مبارک رمضان برگزار شد، خاطرنشان کرد: فلسفه برگزاری این جشنواره محرومیت‌زدایی از ساحت مقدس قرآن کریم در شهر تهران، سایر کلان‌شهرها و دیگر کشورهای بین‌المللی، خصوصا محور مقاومت است.

وی افزود: جشنواره قرآنی آرمان که به مناسبت گرامیداشت شهید آرمان علی‌وردی به این نام، نامگذاری شده است، در مرحله اول برگزاری خود، با محوریت سوره مبارکه حجرات ازابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شد و در قالب برنامه رادیویی ۵۱ قسمتی تقدیم شنوندگان شدد.

براساس این گزارش، این مراسم با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر از روزه داران و ۱۷ قاری منتخب مناطق شهر تهران برگزار شد و با ضیافت افطاری در مصلی امام علی(ع) حرم‌حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به پایان رسید.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.