کرمان - ایرنا - کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان با توجه به تعطیلات عید فطر و احتمال افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و تگرگ در برخی مناطق این استان گفت: مردم از صعود به ارتفاعات مرکزی و جنوب غرب استان خودداری کنند.

مریم سلاجقه شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش ابر همراه با رگبار و رعد برق و تگرگ برای ارتفاعات شمالی، مرکز و جنوب غربی استان کرمان پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه عمدتا بعد از ظهرها افزایش ابر را برای برخی شهرهای شمال، غرب، مرکز و جنوب غربی استان طی هفته جاری خواهیم داشت.

وی گفت: این سامانه همراه با افزایش ابر تا روز چهارشنبه هفته جاری در برخی از مناطق استان کرمان ادامه خواهد داشت.

شرق کرمان متاثر از گرد و خاک

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان عنوان کرد: طی هفته جاری شرق استان کرمان نیز تحت تأثیر وزش باد به نسبت شدید، گردوخاک همراه با کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

سلاجقه افزود: همچنین مردم به علت کاهش کیفیت هوا و شعاع دید افقی پیش از تردد در مناطق جنوب شرقی استان کرمان به ویژه شهرستان‌های فهرج، ریگان، بم و نرماشیر از وضعیت آب و هوا مطلع شوند.

وی یادآور شد: طی روزهای آینده به علت پدیده‌های جوی استان کرمان، از شدت گرما کاسته می شود و این روند نزولی، با شیب ملایم خواهد بود.

طبیعت استان پهناور کرمان با وجود پدیده‌های مختلف جوی، چهار فصل است.