خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: جانفشانی شهدا موجب حفظ و استقلال کشور شده و برگزاری مطلوب کنگره شهدای استان کمترین اقدام در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار روز چهارشنبه در ستاد کنگره ۶هزار و ۵۴۴ شهید لرستان اظهار کرد: شهدا ذخیره های تمام نشدنی انقلاب اسلامی هستند که تمام تلاش برای برگزاری این کنگره یک خدمت است و باید کمک کنیم قدم اساسی برداریم.

وی با اشاره به اینکه خدمت به شهدا هویت سازی است گفت: یک تیم منسجم و همراه برای برگزاری کنگره شهدای لرستان تلاش می‌کند و درک خوبی نسبت به این موضوع وجود دارد.

زیویار افزود: اعداد و ارقام اختصاصی به برگزاری کنگره نسبت به سال اول چند برابر شده است و هرچقدر در این زمینه کار کنیم، بازهم کمترین اقدام برای زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

استاندار لرستان بیان کرد: جانفشانی شهدا موجب حفظ و استقلال کشور شده است و در این راستا موزه دفاع مقدس برای تبیین و معرفی از خود گذشتگی شهیدان به نسل جوان خواهد بود.

زیویار گفت: اقدامات کمیته‌های کنگره حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته و در یکسال گذشته عملکرد ها مثبت است.

وی ادامه‌ داد: همایش کنگره شهدای لرستان در مهرماه برگزار می‌شود؛ همچنین محتمل است که دیدار با مقام معظم رهبری در خرداد ماه صورت گیرد.