تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

همدان- ایرنا- مسئول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون استان همدان گفت: اهدای خون از سوی مردم این استان در ماه مبارک رمضان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

«فاطمه یادگاری» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مردم همدان ماه رمضان امسال سه هزار و ۸۴۱ واحد خون اهدا کردند که این آمار در رمضان سال گذشته سه هزار و ۴۱۳ واحد بود.

وی اضافه کرد: نوزدهمین روز ماه مبارک رمضان مصادف با اولین شب قدر، همدانی ها ۱۷۷ واحد خون، دومین شب قدر ۲۷۴ واحد و شب سوم مصادف با بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان ۲۰۴ واحد خون اهدا کردند.

مسئول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون استان همدان اظهار داشت: چند سالی است که مردم مومن و روزه دار در قالب «نذر خون» نسبت به اهدای خون خود به ویژه در شب های قدر اقدام می کنند.

یادگاری گفت: البته پیش از ورود به این ماه به منظور تامین نیاز خونی بیماران، اداره کل انتقال خون اقدام به فراخوان پیامکی و تلفنی می کند.

وی یادآوری کرد: ساعت کار مرکز انتقال خون در ماه رمضان تغییر کرده و فعالیت این مرکز در نوبت صبح از ساعت هشت تا ۱۳ و در نوبت بعدازظهر از ۱۶ تا ۲۲ بود که با پایان یافتن این ماه مبارک مجدد ساعت کاری این مرکز به روال سابق یعنی هشت صبح تا ۱۸ برگشت.

مسئول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون استان همدان افزود: با توجه به فراخوان های صورت گرفته، تاکنون کمبودی در ذخایر خونی مورد نیاز بیمارستان ها احساس نشده است.

وی با بیان اینکه ۳.۵ تا چهار درصد اهدا کنندگان خون در استان را بانوان تشکیل می دهند اضافه کرد: بانوان سه نوبت در سال و آقایان چهار نوبت در سال می توانند خون اهدا کنند.

به گزارش ایرنا، ۴۱ هزار و ۹۶۳ واحد خون سال ۱۴۰۱ در این استان اهدا شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ پنج هزار و ۷۰۰ واحد افزایش داشته است.