رشت - ایرنا - امام جمعه رشت با اشاره به فصل کشت و کار و کمبود بارش ها و منابع آبی گفت : مسئولان باید توجه ویژه‌ای برای برطرف کردن مشکل کمبود آب کشاورزان داشته باشند و به گونه ای این شرایط را مدیریت کنند که لطمه ای به کشاورزی استان و تولیدات از جمله برنج وارد نشود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در مصلی این شهر اظهار کرد: شالیکاری زارعت اصلی استان و نقطه اتکا معیشت کشاورزان است از این روز باید به طور جدی مورد توجه همه بخش های دست اندرکار قرار گیرد و دغدغه کم آبی کشاورزان تا حدامکان کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به هفته کارگر افزود: تمام تلاش مسئولان باید مهار تورم و افزایش و رونق تولید باشد که در این راستا کارگران عامل اصلی تولید هستند و به همین دلیل مسئولان باید در راستا رفع مشکلات آنان تلاش کنند تا بتوانند این قشر در عرصه تولید نقش موثر خود را ایفا کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطر شهید عالم و مجاهد مرتضی مطهری عنوان کرد: متاسفانه کتاب و کتابخوانی در کشور ضعیف شده اما به حوزویان و دانشگاهیان و جوانان این سرزمین توصیه می‌کنم که آثار عمیق استاد شهید مرتضی مطهری را با دقت بخوانند آثاری که ممتاز و گرانبهاست.

امام جمعه رشت بیان کرد: امروز در جامعه باید بیش از همیشه با هم مهربان باشیم و مهر بورزیم و در کنار هم در صلح و صفا زندگی کنیم که این ویژگی ایرانیان است و خوشبختانه همواره همه از هر قوم و مذهب و دینی در کنار هم در صفا و صمیمت زندگی کرده و می‌کنند اما دشمنان سعی دارند تا در این فضای آرام انشقاق ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: هر زمانی که فضای جامعه ملتهب شود، دشمنان ما خوشحال می شوند چون هدف آنان ایجاد آشوب و انشقاق است و از این فضا می توانند برای رسیدن به اهداف شوم خود بهره گیرند و متاسفانه برخی از مواقع نیز بعضی افراد ناآگاهانه آب به آسیاب دشمن می ریزند و ناخواسته در مسیر اهداف دشمنان عمل می کنند.

آیت الله فلاحتی خاطرنشان کرد: این در حالی است که مقام معظم رهبری از هر چیزی که فضای جامعه را ملتهب کند و یا هر فرد و رسانه‌ای که مرتکب این امر شود، ناراحت می‌شوند و به همین دلیل باید سعی کنیم تا فضای جامعه آرام باشد تا دشمنان به اهداف خود نرسند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: هدف و تلاش ائمه (ع) نیز این بود که در جامعه اسلامی دشمنان رخنه نکنند و شیرازه جامعه اسلامی از هم نپاشد و ما نیز باید در ادامه این سیاست در نظام جمهوری اسلامی گام برداریم.

وی در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حجاب اشاره و بیان کرد: مساله حجاب یک واجب شرعی و سیاسی است و افرادی که در کشور بی حجابی را دامن می‌زنند، به طور صریح به نظام اسلامی دهن کجی می کنند اما ما باید در این بخش هوشمندانه و با تدبیر با این افراد برخورد کنیم.

وی اضافه کرد: هم اینک افرادی هم در جامعه هستند که شاید انقلاب را قبول نداشته باشند اما دستاوردهای انقلاب را قبول دارند و چارچوب ها را رعایت می کنند اما نمی‌توانیم در خصوص عواملی که حرام شرعی و حرام سیاسی است بی‌تفاوت باشیم.