زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون ۷۶ هزار و ۵۳ فقره سند مالکیت روستایی در زنجان صادر شده که این میزان ۱۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

رضا خواجه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان ۸۲.۱ درصد بوده که این رقم در سطح کشور ۶۶.۳ درصد است.

وی اظهار داشت: همچنین تاکنون هشت هزار و ۷۲۱ فقره سند برای واحدهای مسکونی شهری به میزان ۳۴.۴ درصد در استان صادر شده است.

این مسوول با بیان اینکه طرح سند دار کردن املاک روستایی و شهری در راستای توسعه عدالت اجتماعی است، افزود: صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی، موجب افزایش مشارکت و فعالیت در روستاها می‌شود و توسعه پایدار را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن استان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در این زمینه موفق عمل کرده و میزان صدور اسناد مالکیت روستایی در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تاکید کرد: طرح سنددار کردن املاک روستایی برای نیل به اهداف کلان برنامه توسعه چون گسترش عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی و توجه به اقشار محروم و کم‌درآمد مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی، صدور سند اماکن روستایی اثرات مثبتی در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و مدیریتی در روستاها داشته است.

خواجه ای خاطرنشان کرد: طی سال گذشته چهار هزار و ۷۳۱ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان صادر شد که نسبت به برنامه تعیین شده ۱۹۰ درصد رشد داشته است.