به گزارش ایرنا، مهدی نمنبات صبح شنبه در کارگاه آموزشی والدین پیشگام در تالار ادب آموزش و پرورش اصفهان افزود: باید با برگزاری اینگونه کارگاهها و تقویت ارتباط بین والدین و مدرسه، اطلاعات کافی در اختیار اولیای دانشآموز قرار گیرد تا بداند با دیدن چه رفتارهایی باید احساس خطر کند.
وی با اشاره به اینکه ۲۵ طرح مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان در استان اصفهان در حال مطالعه و برنامهریزی است، گفت: در شرایط حاضر دانشآموزان استان در پنج هزار و ۷۰۰ مدرسه در حال تحصیل هستند و با توجه به اینکه کارهایی که تاکنون انجام شده در کاهش آسیبهای اجتماعی برای آنها کافی نبوده است این مهم با جدیت در این معاونت دنبال میشود.
نمنبات با اشاره به اقدام مهم آموزش و پرورش استان در تبدیل هستههای مشاوره آموزش و پرورش به مرکز مشاوره افزود: در زمان حاضر ۴۲ مرکز در استان فعال است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس به والدین دانشآموزان تاکید میشود که در صورت مشاهده رفتارهایی که میتواند نشان از بروز آسیب اجتماعی در فرزندشان باشد آنها را به مراکز مشاوره آموزش و پرورش ببرند تا در همان مراحل اولیه این خطر از آنها دور شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بر اهمیت آسیبشناسی فعالیتهای انجام شده تأکید کرد و گفت: در فصل تابستان و براساس بازخوردی که از کف مدرسه به ما میرسد آسیبشناسی کرده و برای اجرای بهتر برنامه در سال آینده برنامهریزی خواهیم کرد.
وی آشنایی دانشآموزان با قرآن را یکی از راههای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانست و گفت: باید از فعالیتهای مختلف هنری، فرهنگی، اردویی و تربیتی برای این منظور استفاده کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، دانشآموز، معلم و ولی دانشآموز را سه گروه مخاطب آموزش و پرورش دانست و افزود: از مضراب تا محراب عرصه فعالیت حوزه پرورشی است و ما مشتاق تفکرات و ایدههای تازه برای فعالیتهای اثربخش هستیم.
به گزارش ایرنا، جمعیت کنونی دانشآموزی استان اصفهان حدود یک میلیون نفر است که در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی و زیر نظر حدود ۸۰ هزار معلم مشغول تحصیل هستند.