آموزش خودمراقبتی به فرزندان لازمه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

اصفهان - ایرنا - معاون  فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان بر  ارائه آموزش مهارت خودمراقبتی به فرزندان از سوی خانواده و دستگاه‌های متولی تعلیم و تربیت به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

سرهنگ جهانگیر کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خودمراقبتی اجتماعی بطور معمول شامل ارتباط فرد با دیگران است که لازمه آن یادگیری مهارت‌های ارتباطی است.

وی خود مراقبتی موثر را شامل مزایایی برای سلامتی از جمله کاهش مشکلات روحی و روانی، احساس ارزشمندی و بهبودی خلق وخو، حفظ سلامتی جسمی و روحی، افزایش انرژی ،کاهش استرس و بهبود تاب آوری، استحکام روابط بین فردی، بالارفتن اعتماد به نفس وعزت نفس و افزایش انگیزه برای موفقیت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خود مراقبتی از ۲ جهت دارای اهمیت است گفت: از یک سو جنبه ارتقای دهنده برای زندگی نوجوانان دارد و از سویی باعث جلوگیری از به وجود آمدن بسیاری از مشکلاتی می شود که در سطح گسترده می تواند هزینه های سنگینی را هم بر فرد وهم بر جامعه تحمیل کند.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: خود مراقبتی همانگونه که از نامش مشخص است رفتاری آگاهانه برای جلوگیری از ورود نوجوانان وجوانان به عرصه شوم بزهکاری است.

وی همچنین ابعاد گوناگون خودمراقبتی را شامل خودمراقبتی جسمی، خودمراقبتی روانی، اجتماعی و معنوی عنوان‌کرد.

معاون فرهنگی واجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان تصریح کرد: در این بین خودمراقبتی روانی شامل رفتارهایی است که به آرامش واحساس رضایت درونی فرد منجر می‌شود وباعث افزایش اعتماد به نفس و توسعه مهارت‌های فردی برای مقابله با رویدادهای استرس زای زندگی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha