خرم‌آباد - ایرنا - معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: یکی از زیرساخت‌های اساسی و مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری تامین برق است، در این میان احداث و افزایش نیروگاه‌ها در لرستان باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری لرستان، احمدرضا دالوند در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، اظهار کرد: یکی از مسائل جدی استان، بحث زیرساخت ها است زیرا نبود و عدم توسعه این مهم موحب شده تا لرستان با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مطلوب، به جایگاه ایده آل دست پیدا نکند.
وی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در راستای برق‌رسانی به روستاها افزود: خوشبختانه با اقدام‌های جهادی که صورت گرفته کمتر روستایی در استان وجود دارد که از نعمت برق برخوردار نباشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: احداث نیروگاه یکی از زیرساخت های صنعت برق است و موجب تامین برق پایدار می‌شود.
وی اضافه کرد: هرچند در این حوزه اقدام‌هایی صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده‌آل فاصله زیادی وجود دارد و برای پر کردن این فاصله بایستی اقدامات جهادی و شبانه روزی صورت گیرد.
دالوند بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها در جهت خدمت رسانی تاکید کرد و ادامه داد: یکی از موارد مهم در لرستان توجه به زیرساخت ها است، که باید توجه بیشتری به آن شود.
وی افزود: پیشرفت استان‌های توسعه یافته به واسطه فراهم بودن زیرساخت‌ها است، اما در لرستان آن طور که باید و شاید در حوزه زیر ساختی کار انجام نشده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه شرکت توزیع برق در حوزه برق‌رسانی به ویژه روستاها عملکرد قابل قبولی داشته است، افزود: لرستان امروز در همه حوزه‌ها نیازمند کار جهادی است و مدیر عامل شرکت توزیع برق باید به آن توجه کند.

به گزارش ایرنا، در این آیین مهران امیری به عنوان مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان معرفی شد.

۵۴۶ هزار و ۷۰۲ مشترک برق خانگی در لرستان وجود دارد، همچنین ۲ هزار و ۷۳۰ مشترک صنعتی، ۱۳ هزار ۲۲۹ مشترک اداری و هشت هزار و ۸۸۹ مشترک کشاورزی از امکان برق بهره مند هستند.