ساری- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از انتخاب ۱۲ شهر به عنوان شهرهای تخصصی فرهنگی و هنری به‌منظور اجرای متمرکز برنامه های استان و نیز شناسایی استعدادهای نوظهور در هر یک از این رشته های خبرداد.

حسین جوادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین منظور رامسر در حوزه نویسندگی، تنکابن در حوزه هنرهای نمایشی، چالوس در حوزه رسانه، نوشهر در حوزه نقاشی، نور در حوزه شعر، آمل در حوزه خوشنویسی، بابلسر در حوزه مد و لباس، بابل در حوزه قرآن و عترت، قائم‌شهر در حوزه فضای مجازی، سوادکوه در حوزه فرهنگ بومی، ساری در حوزه سینما و بهشهر در حوزه موسیقی بومی به عنوان شهرهایی که در این زمینه فعال هستند شناخته شدند.
وی اظهار داشت : با این کار بدنبال آن هستیم خروجی کار فرهنگی بهتری را شاهد باشیم و به نوعی انسجام کاری در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری را در استان داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: برخی از شهرها در این استان در تعدادی رشته های فرهنگی و هنری قابلیت خاص را دارند بطوریکه در این رشته ها شناخته شده هستند.

وی افزود: با توجه به انتخاب هر یک از این شهرها قرار است برنامه های ویژه تری در رشته های فرهنگی و هنری که به آن انتخاب شدند در آنها اجرا شود البته برای اجرای این برنامه ها نیاز به طرح برنامه ها و مصوبه شورای طرح و برنامه استان است.
جوادی اظهار داشت : تعدد شهرهای برگزار کننده و مجری برنامه های فرهنگی و هنری باعث شده تا برنامه ها از حالت کیفی خود خارج شود و کارایی و بازخورد لازم را نداشته باشند.
وی گفت : حضور هنرمندان و فعالان مختلف در یک رشته تخصصی فرهنگی و هنری در هر یک از این شهرها ضمن اینکه از پراکندگی برگزاری برنامه های متعدد می کاهد زمینه استعدادیابی افراد جدید نیز فراهم می شود تا از این طریق شناسایی و به عرصه فعالیت کشانده شوند.
به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران طبق هماهنگی های صورت گرفته بودجه خاص و ویژه شهری و استانی برای اجرای برنامه ها در این شهرها اختصاص می یابد.

بنا به اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تعداد افرادی که با این نهاد ارتباط دارند یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر اعلام کرد.