شیراز- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس به چالش های حرفه محیط بانی اشاره کرد و خواستار افزایش ظرفیت های قانونی برای حمایت از محیط بانان شد.

به گزارش ایرنا، عطا پورشیرزاد یکشنبه در بازدید از برخی پاسگاه‌های محیط بانی در شهرستان مرودشت به بررسی مسایل و مشکلات محیط بانان و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست و بررسی وضعیت مناطق تحت مدیریت محیط زیست این شهرستان پرداخت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در این برنامه وضعیت پاسگاه های محیط بانی سد درودزن وبهشت گمشده ومرکز اداره و مسایل و مشکلات پرسنل را مورد بررسی قرار داد و اظهارکرد: شغل محیط‌بانی برخلاف تصور عموم کار ساده‌ای نیست، برخی تصور می‌کنند همجواری محیط‌بانان با طبیعت دلیل راحتی شغل آنهاست، اما محیط‌بانی، کار در شرایط سخت است، محیط‌بانان برای حفاظت از محیط زیست با چالش‌های زیادی روبرو هستند که مهمترین آنها ضعف‌های قانونی، نبود تجهیزات و به‌روز نبودن قوانین است.

پورشیرزاد به اقلیم متنوع و آب و هوای متفاوت شهرستان های فارس از شمال تا جنوب اشاره کرد و گفت : محیط بانان به واسطه اقلیم منحصر به‌ فرد این سرزمین شرایط خاصی را تجربه می‌کنند و ممکن است در منطقه حفاظت شده از دمای ۲۰- درجه تا بالای ۵۰ درجه را در فصل‌های مختلف تجربه کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که شرایط کم و بیش مشابهی در شهرستان های مختلف وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به اینکه استاندارد جهانی برای هر هزار هکتار عرصه خشکی یک نفر نیروی حفاظت و برای هر ۵۰۰ هکتار عرصه تالابی و آبی هم یک نفر نیرو پیشنهاد شده است، گفت: این استان مانند بسیاری از استان های دیگر از این ظرفیت نیرو برخوردار نیست و اغلب محیط‌بانان مجبور به کار بیشتر و پذیرش مسئولیت مضاعف هستند و شهرستان مرودشت نیز به رغم برخورداری از مکان های طبیعی منحصر به فرد از جمله بهشت گمشده از کمبود نیرو رنج می برد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت نیز در حاشیه این دیدار گزارشی از وضعیت حفاظت از مناطق طبیعی و محیط زیستی شهرستان ارایه داد.