تبریز - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه ۷۸ درصد خانه های روستایی در استان سند مالکیت دارند، گفت: از بدو تاسیس بنیاد مسکن تا کنون حدود ۲۳۶ هزار و ۵۰۰ جلد سند مالکیت روستایی در استان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الله سروری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تداوم صدور سند مالکیت روستایی و شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با همکاری دستگاه های متولی از سوی این بنیاد، افزود: از این تعداد، هفت هزار و ۸۲۷ جلد سند مالکیت روستایی مربوط به سال گذشته است.

وی با بیان اینکه تا سال ۱۳۸۴ اماکن روستایی استان فاقد سند مالکیت بودند، اظهار کرد: از بدو تاسیس بنیاد مسکن در این استان حدود ۳۳ هزار جلد سند مالکیت شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی این بنیاد صادر شده که از این تعداد، یک هزار و ۷۳۴ جلد سند شهری مربوط به سال گذشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه میزان صدور سند مالکیت از سوی این بنیاد در سال گذشته ۲۶ درصد بیش از سهمیه ابلاغی به استان است، گفت: در زمینه صدور سند مالکیت روستایی و شهری، شهرستان‌های خداآفرین، اهر و سراب به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

سروری، با اشاره به اینکه در زمان کنونی تکمیل پرونده سه هزار و ۸۰۰ سند مالکیت روستایی در حال انجام است، ادامه داد: امسال باید ۱۰ هزار جلد سند روستایی و شهری در این استان صادر شود که این تعداد بیش از سهمیه ابلاغی است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش صدور سند مالکیت روستایی و شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، یادآور شد: صدور سند برای مساکن روستایی موجب دلگرمی روستاییان برای سکونت در روستاها، رفع مشکل ضمانت بانکی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها می شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای ۲ هزار و ۶۵۰ روستا است که حدود ۳۰۵ هزار واحد مسکونی در این تعداد روستا وجود دارد.