۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85088847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ درصد خانه‌های روستایی در آذربایجان شرقی مقاوم‌سازی شده است

تبریز- ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۳۰۵ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد، اعلام کرد: بیش از نیمی از خانه های روستایی استان مقاوم سازی شده است.

عابدین خرم روز پنجشنبه در دیدار با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد، گفت: نتیجه این اقدام مهم کاهش چشمگیر تلفات و صدمات حوادث طبیعی نسبت به گذشته است.
وی اعتماد مردم را امتیاز بنیاد مسکن و مولفه‌ای تاثیرگذار در عمران و آبادانی مناطق محروم و روستایی دانست و افزود: بنیاد مسکن اقدام بسیار مهم مشارکت‌دهی و جلب خودیاری مردم در حل مشکلات مناطق روستایی را با اهتمام بیشتر ادامه دهد.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن یکی از نهادهای پرخیر و برکت انقلاب است که با وجود کمترین بار مالی برای دولت، بیشترین خدمات را به مردم و کشور ارائه می‌کند.
وی افزود: امروز در مناطق محروم و دورافتاده، آثار و برکات عملکرد بنیاد مسکن را در قالب طرح‌هایی مانند طرح‌های هادی روستاها و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی مشاهده می‌کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی اظهاکرد: برای تشویق مردم به سکونت در روستاها و تحقق مهاجرت معکوس، لازم است خدمات مناسب به ویژه در حوزه اقتصاد روستا و ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان ارائه شود که همکاری همه دستگاه‌ها در این زمینه ضروری است.
وی اضافه کرد: از سه هزار و ۲۰۰ روستا در استان اینک ۲ هزار و ۷۵۰ روستا دارای سکنه و بقیه تخلیه شده است، گفت: با اجرای طرح‌های هادی و بهبود شرایط زندگی در روستاها و خدمات رسانی به آن‌ها می‌توان از مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها و افزایش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.
وی تاکید کرد: دولت سیزدهم تلاش می‌کند از نظر تسهیلات و همچنین تامین منابع برای افزایش طرح‌های هادی روستایی، شرایط زندگی مردم در روستاها را بهبود بخشد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی هم در این دیدار گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱، طرح هادی ۱۰۰۶ روستا در استان اجرایی و در مجموع ۲۶۹ هزار سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.
حجت‌الله سروری از اجرای ۵۸۹ طرح عمرانی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در ۱۲۰ روستای استان در سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت ۲۵۰ کیلومتر آسفالت‌ریزی در داخل روستاها انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha