گرگان - ایرنا - باران شدید که عصر و شامگاه دوشنبه در مراوه‌تپه بارید باعث بروز خسارت‌هایی در زیرساخت‌های مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی شد که تلاش برای رفع مشکلات و برقراری خدمات همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، در نتیجه این بارش شدید آب چند رودخانه بالا آمد و در نتیجه دسترسی به چند روستا قطع گردید و تعدادی از روستانشینان هم در محاطره آب گرفتار شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان در این ارتباط گفت: مطابق گزارش دریافتی، ساکنان همه مناطق شهرستان مراوه‌تپه مشکلی برای دسترسی به خدمات گاز، برق، آب ندارند.

نعمت حاجی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باران شدید در مراوه تپه به صورت نقطه‌ای بارید.

وی با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی گلستان برای بارش باران از عصر چهارشنبه تا شامگاه پنجشنبه، گفت: در این هشدار پدیده آذرخش، وزش باد و باران نقطه‌ای پیش‌بینی شده که هماهنگی لازم با دستگاه‌های مرتبط برای آماده‌باش و پیشگیری از خسارت احتمالی انجام خواهد شد.

اعزام گروه‌های برآورد خسارت

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه‌تپه هم گفت: ۲ گروه کارشناس برای برآورد خسارت سیلاب به روستاهای آسیب‌دیده در بخش های مرکزی و «گلیداغ» اعزام شدند.

رحمان‌بردی صدقی به خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۱۰ خانه روستایی دچار خسارت آبگرفتگی در روستاهای «یانبلاغ و گلیداغ» شناسایی شد و جمع‌بندی نهایی خسارت باران به خانه‌های روستاییان مراوه تپه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قره‌خانی مسوول روابط عمومی شرکت توزیع برق گلستان هم به ایرنا گفت: بارش شدید باران در مراوه‌تپه منجر به قطع هیچکدام از مشترکان شهری و روستایی این شهرستا نشد.

یوسف مرگان، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراوه‌تپه هم به ایرنا گفت: تمام راه‌های روستایی مراوه تپه باز است و کارشناسان راهداری خسارت دقیق به جاده و ابنیه این شهرستان را تا ظهر امروز( سه شنبه) برآورد خواهند کرد.

قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان هم گفت: امدادگران این جمعیت در پی تغییرات جوی و بارندگی شدید با ۱۶ پایگاه امداد و نجات، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، مرکز نگهداری سگ‌های تجسس، پایگاه امداد هوایی، پایگاه موقت مراوه تپه، دلند و گمیشان، ۱۲ کشیک اضطراری با ۱۰۶ نیرو به همراه ۱۲ گروه، در آماده‌باش کامل هستند.

کارشناسان در حال بررسی خسارت

فرماندار مراوه تپه گفت: کارشناسان دستگاه‌های مرتبط در حال بررسی خسارات ناشی از بارش باران شدید روز گذشته ( دوشنبه) در حوزه‌های مختلف از جمله زمین‌های کشاورزی، ابنیه راه‌های ارتباطی، محل نگهداری دام و دام‌ها و خانه‌های روستاییان هستند.

لقمان قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بعد از فروکش کردن بارش باران تلاش برای بازگشایی راه‌های روستایی و رفع قطعی آب آشامیدنی ساکنان روستاهای شهرستان آغاز شد و علاوه بر آن 6 نفر از اهالی منطقه که گرفتار بارش باران شدید شده بودند، نجات یافتند.

هشدار ورود سامانه بارشی به گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان با هشدار سطح نارنجی و گسترش فعالیت سامانه بارشی و افزایش شدت ناپایداری به استان از احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها خبر داد.

امان‌محمد کمالی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: گسترش سامانه بارشی از بعدازظهر چهارشنبه تا شامگاه پنجشنبه، بیشتر مناطق استان در بر خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش سامانه بارشی مزبور، احتمال رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید، پدیده مه و تگرگ در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.