سنندج- ایرنا- شهردار سنندج گفت: جمع‌آوری مکانیزه پسماند یکی از پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری تدوین شده مربوط به حوزه خدمات شهری در سنندج است که با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید انور رشیدی روز سه شنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در سنندج به برگزاری همایش بزرگ معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به صورت ملی یا بین‌المللی حداکثر تا خرداد ماه امسال در شهر سنندج اشاره و اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری تدوین شده مربوط به حوزه خدمات شهری در رابطه با "جمع‌آوری مکانیزه پسماند" است.

وی افزود: به صورت میانگین شبانه بیش از ۴۰۰ تن پسماند از سطح شهر سنندج جمع‌آوری می‌شود که بر اساس یک برنامه‌ریزی جمع‌آوری مکانیزه این پسماند در دستور کار قرار دارد و در این راستا از ایده‌های موفق سایر استان‌ها الگو گرفته شده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه تفکیک از مبدا پسماند در قالب یک پروژه سرمایه‌گذاری تعریف شده است، اضافه کرد: ایجاد کارخانه بازیافت که می‌تواند در خدمات‌رسانی و ارتقای ایمنی برای مجموعه شهرداری و بهداشت محیط تاثیر بسزایی داشته باشد از دیگر برنامه‌های محوری شهرداری سنندج است.

وی ایجاد و راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ به عنوان قانون بر زمین مانده را از دیگر اقدامات شهرداری سنندج در راستای ارتقای بهداشت محیط و سلامت شهروندان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۲۳۲ نفر از جوانانی که از دیدگاه ما به بیماری اعتیاد مبتلا هستند در این مرکز نگهداری و فراینده سم‌زدایی، درمان، آموزش و توانمندسازی شغلی را طی می‌کنند.

رشیدی اظهار کرد: جمع‌آوری این افراد تاثیر بسزایی در ارتقای بهداشت محیط به لحاظ بهداشت و بصری داشته که امیدواریم با عزم جدی دستگاه‌های مختلف متولی این حوزه شاهد پاکی و سلامتی بیماران در این مرکز باشیم.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.