اردبیل - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: امسال تمام فعالیت و تلاش‌های این اداره کل بر توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش این نهاد در استان متمرکز خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، علیرضا حسین‌نژاد روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار بیله‌سوار مغان اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های شغلی بر اساس استعداد، علاقه و نیاز بازار کار برای مددجویان برگزار و در بخش‌هایی از جمله دامداری ، کشاورزی ، صنایع دستی ، فرش و گلیم، آرایشگری و کابینت‌سازی با ارائه تسهیلات زمینه اشتغال مددجویان فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: همکاری مستمر بانک‌های عامل موجب رفع مشکلات نیازمندان خواهد شد تا آنها در مسیر توانمندسازی و خودکفایی قرار گرفته و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

حسین نژاد با اشاره به دستور و تاکید رئیس‌جمهور برای ایجاد ظرفیت اشتغال ۵۰۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد در کشور، از برنامه‌ریزی برای تحقق سهم استان در این زمینه خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل تامین مسکن مددجویی را هم از اولویت‌های این اداره کل ذکر کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می‌کند با کمترین هزینه‌ها مسکن مددجویان زیرپوشش را تامین کند.

وی تصریح کرد: امسال ۲ دهک ۶ و هفت به پنج دهک قبلی که برای تامین مسکن تسهیلات می‌گرفتند، اضافه شده و تسهیلات بر اساس اولویت‌بندی ، شرایط زندگی خانوارها و سرپرست خانوارها در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌ها پرداخت خواهد شد.

حسین نژاد گفت: امسال همچنین ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای اشتغال و تامین مسکن به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل اختصاص یافته و بخش عمده آن صرف اشتغال مددجویان زیرپوشش خواهد شد.

وی رسیدن به خودکفایی و استقلال مالی خانوارهای تحت حمایت را اولویت‌های کمیته امداد استان اردبیل برشمرد و افزود: ارائه گزارش‌های شفاف از عملکرد کمیته امداد می‌تواند سبب تشویق مردم نیکوکار به مشارکت در فعالیت‌های این نهاد انقلابی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل ابراز امیدواری کرد: با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل، فقر و محرومیت از استان ریشه‌کن شود.

حسین نژاد رفع موانع فضای کسب ‌و کار، بازاریابی و فروش تولیدات مددجویان و ایجاد بازار کار مناسب را در توانمند سازی و خوداتکایی خانوارهای تحت حمایت بسیار مهم دانست و اضافه کرد: این نهاد همچنان نیازمند یاری و کمک‌های مردم و خیرین برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان است تا بخشی از نیازها و مشکلات اساسی آنها مرتفع گردد.

حسین‌نژاد بیان کرد: مردم و خیرین می‌توانند با شماره‌گیری کد آنی‌ پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوارهای بی‌بضاعت استان برسانند.

وی ادامه داد: برای آشنایی از نحوه کمک‌رسانی به محرومان جامعه سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ این نهاد نیز در اختیار مردم و نیکوکاران قرار دارد.

فرماندار بیله سوار هم در این نشست از نقش کمیته امداد در حمایت از خانواده‌های نیازمند و اقداماتی همچون تهیه و تامین جهیزیه، حمایت از خانواده ها در راستای ازدواج آسان، توزیع بسته های معیشتی قدردانی کرد.

صاحبعلی اصغری همچنین خواستار حمایت و سرکشی مجموعه کمیته امداد از خانواده‌های نیازمند و رفع مشکلات آموزشی، بهداشتی و مسکن خانواده های نیازمند شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف و برنامه های کمیته امداد در سال جاری باید شناسایی خانوارده های نیازمند در روستاهای دور افتاده باشد و فرمانداری هم در این زمینه از کمیته امداد امام خمینی حمایت خواهد کرد

فرماندار بیله سوار افزود: علاوه بر این تسهیلات اختصاص یافته در کمترین زمان به خانواده های نیازمند و متقاضیان ارائه شود تا متقاضیان بتوانند شغل پایدار و درامد مطمئنی برای خود داشته باشند.

وی شناسایی بیماران نیازمند و حمایت از آنها در تامین داروی مورد نیاز از دیگر اولویت‌هایی است که باید در دستور کار باشد و اگر لازم است نهادها و دستگاه‌های دیگر هم به کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک کنند.

۴۳ هزار و ۳۳۸ خانوار با جمعیت بیش از ۸۸ هزار و ۶۵۷ نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.