سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: معلمان در ترویج ارزش‌های ناب ایرانی و اسلامی پیشگام و پیشقدم بوده و هستند.

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی روز چهارشنبه در آیین نمادین سپاس معلم در سنندج اظهار کرد: جایگاه و مقام معلم هیچ وقت در قالب تعاریف نمی گنجد؛ چون معلمی ریشه در مقام ربوبیت حضرت حق و مقام نبوت به ویژه منبعث از جایگاه نبی مکرم اسلام (ص) دارد.

وی افزود: معلمان ما همواره در ترویج ارزش‌های ناب ایرانی و اسلامی پیشگام و پیشقدم بوده‌اند و این امر در شهدای فرهنگی ما که جان خود را در راه امنیت و آرامش این سرزمین صرف کرده‌اند بیش از همه متجلی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: جامعه مدیون معلم است چون هر کس در هر مقام و منصبی، از معلم رشد و تعالی گرفته است لذا باید فرهنگ تکریم معلم در جامعه ترویج داده شود.

گرامیداشت مقام معلم از شئون الهی است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک هفته مقام معلم اظهار کرد: گرامیداشت مقام معلم از شئون الهی است و در دین مبین اسلام وظیفه گرانقدر و ارزشمندی به شمار می رود.

هاشم ناظمی جلال افزود: اولین معلم بشریت، خداوند متعال و دومین آن، پیامبر اکرم(ص) است و در عظمت و منزلت مقام معلم همین بس که بزرگ‌ترین معلم جهان بشریت، حضرت رسول خاتم (ص) به این ویژگی خود افتخار می‌ کردند.

وی با اشاره به گستره فعالیت نظام تعلیم و تربیت گفت: معلمان ما از دورترین روستاها تا قلب شهرها فرایند تعلیم و تربیت را با تمام وجود به انجام می رسانند تا آینده این سرزمین همچنان روشن و تابان باشد.

در این آیین ضمن اجرای سرود همگانی سپاس معلم توسط دانش آموزان، اجرای برنامه های فرهنگی هنری توسط دانش آموزان، تقدیر از معلمان آموزشگاه توسط مسئولان و دانش آموزان، زنگ سپاس معلم هم صدا با سایر مدارس استان توسط مسئولان حاضر نواخته شد.