۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۲
کد خبر: 80639630
T T
۰ نفر

تكريم معلمان يك ضرورت است

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۲
کد خبر: 80639630
تكريم معلمان يك ضرورت است

اروميه - مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي با تبريك فرا رسيدن هفته گراميداشت مقام معلم گفت: تكريم معلمان يك ضرورت است زيرا توسعه هر كشوري به نوع تعليم و تربيت در آن كشور بستگي دارد.

ولی سمرقندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معلمان و فرهنگیان به عنوان محورهای رشد و تعالی كشور محسوب می شوند و تجلیل از مقام معلمان تجلیل از علم و دانش است.

وی اظهار كرد: تعلیم و تربیت از شئون الهی است و دوام و پایداری دین بر اساس تعلیم و تربیت ارائه شده است.

سمرقندی گفت: همه بر این اعتقادیم كه به علت ارزش جایگاه معلم در آموزه های دین مبین اسلام همه به نوعی مدیون معلمان بزرگوار هستیم و نقش موثر آنان در حیات بشری بر كسی پوشیده نیست.

مدیركل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: سپاس از معلم سپاس از انسان هایی است كه سلامت جامعه به نحوی به دستان آنان رقم می خورد.

وی اظهار كرد: 35 هزار معلم در آذربایجان غربی مشغول به كار هستند كه امسال سه معلم نمونه كشوری، 63 معلم نمونه استانی و 848 معلم نمونه منطقه ای در آذربایجان غربی انتخاب و معرفی شده اند.

سمرقندی گفت: در روزهای هفدهم و هجدهم اردیبهشت طی مراسمی با حضور معاونان وزیر آموزش و پرورش از این معلمان تجلیل می شود.

وی افزود: تجلیل از معلمان نمونه، حضور در نماز جمعه، دیدار با خانواده های شهدای فرهنگی، تجلیل از معلمان توسط اولیا و دانش آموزان و همایش فرهنگیان بسیجی و غیره از جمله برنامه هایی است كه در طول این هفته در سطح استان برگزار می شود.

7125/581